Otetaan vastuu ihmisestä

Maailma ympärillämme on kovassa muutoksessa. Muutos haastaa jokaista meistä. Me ihmiset tarvitsemme muutoksessa turvaa ja tunteen reilusta pelistä.

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Talous on meitä ihmisiä varten ja siksi sitä on hoidettava hyvin. Me PAMissa haluamme, että työtä tehdään Suomessa jatkossakin reiluilla pelisäännöillä. Emme halua jättää ketään yksin taistelemaan oikeuksistaan työelämässä. Tarvitsemme yleissitovuutta, työntekijöille vakaat ja turvalliset työolot, työnantajille selkeät ja ennakoitavat pelisäännöt ja palvelualalle menestyksen edellytykset ja mahdollisuuden olla jatkossakin Suomen työllistävin sektori.

Emme halua jättää ketään yksin taistelemaan oikeuksistaan työelämässä.

Haluamme, että jokaiselle annetaan mahdollisuus tehdä osansa Suomen ja oman elämänsä kehittämiseksi. Tarvitsemme työtä ja työpaikkoja, jotka tarjoavat elämiseen riittävän palkan. Tarvitsemme sosiaaliturvaa ja julkisia palveluja, jotka antavat meille mahdollisuuden antaa parastamme.

Haluamme, että Suomella menee hyvin. Haluamme, että meidät palvelualojen työntekijät otetaan mukaan kehittämään työpaikkojamme. Haluamme, että mekin voimme kehittyä työssämme, sillä tuottavuus ja kilpailukyky syntyvät osaamisesta, innostuksesta ja luottamuksesta. Siitä, että työn murroksessa kaikkien tavoite on sama – luoda talouskasvua ja samalla hyvinvointia kaikille.

Me haluamme olla mukana tekemässä oikeudenmukaisempaa ja tasa-arvoisempaa, yhteistä Suomea.

Tulevalla vaalikaudella tarvitaan uusi suunta!

Tarvitaan

(klikkaa otsikosta eteenpäin)

Reilumpi työelämä
(alustatalous, työnantajaolettama, alipalkkaus)

Inhimillisempi arki
(osa-aikatyö, sosiaaliturva, sosiaalipalvelut, liikenne)

Kaikkien vahvuudet käyttöön
(paikallinen sopiminen, palvelualojen kehittämisohjelma, matkailu)

Osaamista kaikille
(henkilöstön koulutus, aikuiskoulutus, ammatillinen koulutus)

Säännöt tehdä niin kuin on oikein
(harmaa talous, kilpailutus, yritysvastuu)

Suomi Euroopan ytimeen

Voit myös tutustua esitteeseen tavoitteistamme ja ladata sen tästä (taitettu) tai tästä (pelkkä teksti)!