Lakko - 22.01.2023 klo 19.42

PAM antoi lakkovaroituksen kaupan alalle työehtosopimusneuvottelujen vauhdittamiseksi

Palvelualojen ammattiliitto PAM ja työnantajia edustava Kaupan liitto ovat neuvotelleet alkuvuonna alan palkoista ja työehdoista. PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen kokee, että työnantajien toiminnan vuoksi neuvottelut palkoista eivät ole edenneet. PAMin hallitus päätti vauhdittaa neuvotteluja lakkovaroituksella, joka koskee yli 185...

Lakko - 31.01.2023 klo 15.50

Kaupan alalle uusi lakkovaroitus

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus päätti uusista kaupan alan lakoista viikolle 7. Lakko koskee 415 toimipaikkaa ja niissä työskentelee noin 26 000 työntekijää ja esihenkilöä. Lakot alkavat, jollei sopimusta ole syntynyt ennen sitä. Kaupan alan työriidan sovittelua jatketaan valtakunnansovittelijan johdolla keskiviikkona.

Työelämä - 31.01.2023 klo 13.00

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointiala murroksessa

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointiala on ollut viime vuosina suuressa murroksessa. Kuormitus ja osaamisvaatimukset ovat kasvaneet alalla muun muassa digitalisaation ja työtehtävien monimutkaistumisen seurauksena. Korona-aikana lisääntynyt etätyö on niin ikään jättänyt jälkensä työn tekemisen tapoihin alalla.

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointiala murroksessa

PAMin jäsenenä saat apua työsuhteeseen ja turvaa työttömyyden varalle.

Lue lisää ja liity

Työehtosopimusneuvottelut - 24.01.2023 klo 20.02

Kaupan alan työriidan sovittelu käynnistyi

PAM ja työnantajia edustava Kaupan liitto tapasivat tänään Valtakunnansovittelijan johdolla.

Työehtosopimusneuvottelut - 24.01.2023 klo 15.08

Neuvottelut kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksesta alkoivat

Palvelualojen ammattiliitto PAM ja Kiinteistötyönantajat ry aloittivat tänään neuvottelut vähimmäistyöehdoista kiinteistöpalvelualalla. PAMin tavoitteena on noin 200 euron palkankorotukset jäsenilleen.

Työehdot - 23.01.2023 klo 17.02

Keskimääräinen vähimmäistyöaika, palkankorotukset ja oikeus työterveyshuoltoon - mitä niistä tulisi tietää?

PAMin neuvontapäällikkö Marja Salmivuori vastasi jäseniä viime aikoina askarruttaneisiin kysymyksiin.

Työehtosopimusneuvottelut - 23.01.2023 klo 13.20

Työehtosopimusneuvottelut käynnistymässä vartiointialalla

PAMin hallitus irtisanoi 15.1. kokouksessaan vartiointialan työehtosopimuksen päättymään 31.3. Sopimus irtisanottiin, koska työnantajaliiton kanssa käydyt neuvottelut palkankorotuksista päättyivät tuloksettomina.