Työehtosopimus - 20.09.2021 klo 17.12

Palkkaneuvottelut käynnistyivät matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluissa

Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluissa työskentelevien työntekijöiden ja esimiesten palkoista neuvotellaan parhaillaan PAMin ja työnantajia edustavan Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry:n välillä.

Jäsenpalvelu - 20.09.2021 klo 13.00

Sähköisissä palveluissa huoltokatko iltapäivästä alkaen

PAMin ja Palvelualan työttömyyskassan sähköisissä asiointipalveluissa on huoltokatko ma 20.9. klo 16.15 –21.00

Jäsenpalvelu - 17.09.2021 klo 08.28

Aluetoimistoista palvelua ajanvarauksella – maanantaisin kaikkiin toimistoihin pääsee aikaa varaamatta

Liitto ottaa 27. syyskuuta käyttöön ajanvarausjärjestelmän kaikissa muissa aluetoimistoissa mutta ei Helsinki-Uusimaan toimistossa. Tarkoitus on parantaa jäsenen saamaa palvelua ja vähentää jonotusta.

Blogi - 10.09.2021 klo 13.51

Talous- ja ilmastopolitiikan suuret linjat jäivät budjettiriihessä vaille päätöksiä

Huhut Suomen hallituksen kaatumisesta osoittautuivat jälleen liioitelluiksi, ja budjettisopu vuodelle 2022 löydettiin lopulta torstaina.

Työelämä - 10.09.2021 klo 12.49

Työnantajan edustaja tuomittiin sakkoihin yhteistoimintavelvoitteen rikkomisesta

Helsingin käräjäoikeus antoi 7.9. tuomion tapauksesta, joka koski työnantajan edustajan menettelyä vuokratyövoiman käytössä Lassila & Tikanoja Oyj:ssä. Käräjäoikeus katsoi, että työnantajan edustaja syyllistyi yhteistoimintavelvoitteen rikkomiseen vuosina 2015-2019. Tuomio ei ole lainvoimainen.

Työelämä - 09.09.2021 klo 11.55

Ongelmia esiintyy pikaruoka-alalla ympäri Suomea

PAMin pikaruoka-alan työntekijöille maanantaina avaama Pikalinja on kerännyt yhteydenottoja ympäri Suomea. Yhteydenotoissa korostuu selkeästi viesti alan erittäin vaativista työoloista. Saatujen viestien perusteella jatkuva kiire, tauot ja puutteellinen perehdytys voivat viedä pahimmillaan työntekijän terveyden.

Työehtosopimus - 08.09.2021 klo 09.54

Yleissitovat työehtosopimukset ovat työntekijän etu

Yleissitovuuden romuttamisesta kärsisi eniten työntekijä. Nyt sen ansiosta samalla alalla on samat minimit. PAMin sopimuspäällikkö Ismo Kokko ja järjestöpäällikkö Heidi Lehikoinen toivovat keskustelua yleissitovuuden merkityksestä.