Lakko - 07.02.2023 klo 14.02

Kaikki kaupan alan tilanteesta

PAM on antanut lakkovaroituksen kaupan alalle. Tältä sivulta löydät tärkeää tietoa kaupan tilanteesta. Sivua päivitetään tilanteen kehittyessä.

Lakko - 07.02.2023 klo 19.52

Kaupan alan lakot toteutuvat - PAMin tavoitteena edelleen 200 euron palkankorotus

Valtakunnansovittelija ei kyennyt tiistaina tekemään sovintoesitystä kaupan alan työriidassa. Tämä tarkoittaa sitä, että kaupan alalle suunnitellut lakot toteutuvat 9.2. alkaen.

Lakko - 07.02.2023 klo 14.52

Painostustoimia työntekijöitä ja luottamusmiehiä kohtaan − osa työnantajista pelaa kovaa peliä

Yrityksissä eri puolilla Suomea on otettu kovat keinot käyttöön kaupan alan lakon lähestyessä. Porttikielto PAMin työntekijöille, puolueellisen tiedon levittäminen lakosta, luottamushenkilön toiminnan vaikeuttaminen ja rikkurien rekrytoiminen ovat esimerkkejä työnantajien käyttämistä painostustoimista.

Nyt on hyvä aika liittyä PAMin jäseneksi! Liittymiskuukausi on ilmainen.

Liity nyt!

Lakko - 02.02.2023 klo 17.54

PAMin Rönni-Sällinen tyrmistyi lakkojen siirtämisestä: ”Kyse on työntekijöiden lakko-oikeuden rajoittamisesta, johon on lähdetty hatarin perustein”

Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen on tyrmistynyt varastojen maanantaiksi ilmoitettujen lakkojen siirtämisestä. Valtakunnansovittelijan toimisto tiedotti tänään pyytäneensä työnseisauksen siirtämistä kahdella viikolla työ- ja elinkeinoministeriöltä. Ratkaisun perusteena käytettiin muun muassa sitä, että...

Työehtosopimusneuvottelut - 02.02.2023 klo 09.35

Keskolle huipputulos - työntekijät sinnittelevät

Kaupan alan jättiläinen Kesko teki jälleen huipputuloksen. Viime vuoden tulos on jo kahdeksatta kertaa peräjälkeen erinomainen. PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen muistuttaa, että työntekijät ovat olleet tekemässä tätä tulosta omalla työpanoksellaan. PAMin tavoitteena on 200 euron korotukset työntekijöiden kuukausipalkkoihin.

Työehtosopimusneuvottelut - 01.02.2023 klo 14.31

Kiinteistöpalvelualan neuvotteluissa tuttu asetelma: ”palkka vastaan joustot”

Palvelualojen ammattiliitto PAM ja Kiinteistötyönantajat ry:n ovat neuvotelleet viikon kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksesta. Seuraava neuvottelu on sovittu maanantaille 6.2.2023.

Lakko - 01.02.2023 klo 10.36

Työnantajien työtaistelutoimenpiteestä ei kannata huolestua

PAMin lakkovaroitusten vastavetona Kaupan työnantajaliitto päätti keskeyttää PAMin jäsenmaksujen perimisen ja tilittämisen 15.2. alkaen. Yksittäisiin työntekijöihin kohdistettu työtaitelutoimenpide tarkoittaa vain sitä, että työnantajat eivät ole valmiita maksamaan omille työntekijöilleen oikeudenmukaisia palkankorotuksia.