Työelämä - 09.08.2022 klo 09.24

Anna palautetta Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmasta – kysely harjoittelijoille ja perehdyttäjille

Onko sinulla kokemusta Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmasta matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palvelualalla tai apteekkialalla? Kerro meille kokemuksistasi!

Yhteiskunta - 10.08.2022 klo 13.01

PAMin lausunto työttömyysturvan euroistamisesta: Sosiaalisesti kestämätön malli leikkaa pienituloisilta

Lausuntokierros hallituksen esityksestä palkansaajan työssäoloehdon uudistamisesta päättyy juuri. Kyse on siitä, että ansioturvan saamisen ehtona olevan työssäoloehdon karttumista mitattaisiin palkan mukaan, kun tällä hetkellä työssäoloehto karttuu viikkokohtaisesti työaikaa/päiviä mittaamalla. Esityksen mukaan jos tulorekisterin mukaan...

Yhteiskunta - 09.08.2022 klo 16.05

Työntekijöillä samoja huolia ympäri maailman

YK:n työjärjestö ILO:n kokouksessa Genevessä käsiteltiin palvelualojen työntekijöille tuttuja aiheita kuten häirintää ja oppisopimuslaisten oikeuksia.

Työhyvinvointi - 07.07.2022 klo 09.08

Hyvää oloa PAMin kursseilta

”Välillä on hyvä pysähtyä miettimään, mitkä asiat lisäävät omia voimavaroja työelämässä”, ohjeistaa PAMin kouluttaja Katja Noro.

Nuoret - 06.07.2022 klo 14.00

Tipahtiko tilillesi palkka kesäduunista? Näin tarkistat, että se on maksettu oikein

Tilipäivänä jokaisen työntekijän kannattaa käydä palkkalaskelma huolellisesti läpi. Siitä käyvät ilmi muun muassa palkan suuruus ja tehdyt työtunnit.

Hyvinvointi - 06.07.2022 klo 11.30

Hyvinvointikurssilta voimaa ja virkeyttä arkeen

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys ry:n (PHT) järjestämät edulliset hyvinvointikurssit tarjoavat tukea omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen. Merja Huoviselle kurssi toi potkua arkeen sekä uusia ystäviä.

Nuoret - 05.07.2022 klo 09.00

Mitä kesätyöntekijän on tärkeä tietää työvuoroista?

PAMiin tulee kesäisin paljon kysymyksiä työvuorolistojen muuttamisesta ja työvuorojen perumisesta, varsinkin matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palvelualalla sekä kaupan alalla. Monelta harmilta voi välttyä, kun on itse tarkkana työvuorojen kanssa kesätyön aikana.