Jäsenmaksu

Paljonko jäsenmaksu on?

Liiton ja työttömyyskassan jäsenmaksu on 1,5 % bruttopalkasta. Jäsenmaksulla saat kaikki PAMin ja työttömyyskassan palvelut sekä jäsenelle tarkoitetut jäsenedut.

Opiskelijalle jäsenyys on ilmainen

Opiskelijajäsenyys on maksuton ja voimassa opiskelun päättymiseen saakka. Jos käyt töissä opiskelun ohella, liity liiton ja työttömyyskassan maksavaksi jäseneksi. Tällöin kartutat oikeutta ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan.

Anna työnantajan periä jäsenmaksu palkastasi

Jäsenmaksun maksaminen

Jäsenmaksujen maksamiseen on kaksi tapaa:

Helpointa on antaa työnantajan periä jäsenmaksu suoraan palkasta.

Jäsenmaksun voit vähentää verotuksessa

Ay-jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Verovähennyksen jälkeen nettomääräinen jäsenmaksu on huomattavasti pienempi. PAM ilmoittaa puolestasi vuosittain verottajalle tiedon itse maksamistasi sekä työnantajan perimistä jäsenmaksuista. Sinun kannattaa aina tarkistaa veroehdotuksesta, että vähennettävät jäsenmaksut ovat oikein.

Yrittäjäjäsenen jäsenmaksu

Itsensä työllistävä ammatinharjoittaja ja yrittäjä maksaa jäsenmaksun eläkevakuutusmaksun perusteena olevasta ansiotulosta. Itsensä työllistävä ammatinharjoittaja ja yrittäjä ei ole Palvelualojen työttömyyskassan jäsen.

Kysyttävää jäsenmaksuista?

Jos sinulla on kysyttävää jäsenmaksuista tai tilanteista, jolloin jäsenmaksuja ei tarvitse maksaa, ota yhteyttä meihin. Neuvomme mielellämme.