Jäsenyys

Palvelualojen ammattiliitto PAM on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien edunvalvoja. Neuvottelemme työehtosopimukset ja palkat. Kun liityt PAMiin, saat apua työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä, jotka liittyvät esimerkiksi palkkaan, työvuoroihin, työaikoihin ja lomaan. Jäsenyyteen kuuluu myös työttömyyskassan jäsenyys.

Liity PAMiin tästä

• jäseneksi, jos olet töissä yksityisellä palvelualalla, esimerkiksi myyjänä, siivoojana, tarjoilijana, kokkina, kahvilatyöntekijänä, vartijana, kiinteistönhoitajana tai kampaajana
  • opiskelijajäseneksi, jos opiskelet palvelualan ammattiin etkä käy töissä samaan aikaan. Opiskelijajäsenyys on ilmainen!

Kun olet PAMin jäsen, voit olla huoletta töissä

Pidämme huolen siitä, että sinua kohdellaan oikeudenmukaisesti, palkkasi maksetaan oikein ja työssäsi noudatetaan työehtosopimusta. PAMin jäsenenä saat apua, jos jokin on epäselvää tai vaivaa mieltä. Voit aina kysyä neuvoa työpaikan luottamusmieheltä tai PAMin palvelukanavista, jos et tiedä onko palkkasi oikein, millaisia työvuoroja sinun kuuluisi saada, onko sinulla oikeus lisätyötunteihin, miten ylityöt korvataan tai onko työsuhteesi päätetty oikeilla perusteilla. Jos työelämässäsi tulee isompia ongelmia, käytössäsi ovat myös PAMin oikeus- ja lakimiespalvelut.

PAM neuvoo jäseniään työsuhdeasioissa vuosittain n. 50 000 kertaa ja ratkaisee n. 1000 erimielisyystapausta. Suurin osa työpaikkojen erimielisyyksistä koskee sitä, että työntekijälle on maksettu liian vähän palkkaa.

PAMin ja työttömyyskassan jäsenenä sinulle kuuluvat:

• työehtosopimus (sis. paremmat työehdot ja palkat, jotka liitto neuvottelee puolestasi)
  • työpaikallasi luottamusmies, jolta saat tukea ja neuvoja ongelmissa
  • liiton työsuhde- ja jäsenneuvontapalvelut
  • oikeusapu ja lakimiehen palvelut, jos tarvitset niitä työsuhdeasioittesi hoidossa
  • ansiosidonnainen työttömyysturva, jos jäät työttömäksi. Jos teet osa-aikatyötä vähäisillä tunneilla, voit saada työttömyyskassasta soviteltua päivärahaa.
  • materiaalia työehtojen valvontaan
  • upeat jäsenedut, joista saat satojen eurojen hyödyn

• Inkasseringsavtal för medlemsavgift 138,15 KB
  • Jäsenyyslaskelma 393,51 KB