PAMin podcastit

Tervetuloa PAMin podcastien pariin. Antoisia kuunteluhetkiä!

Työvoitto -podcast

Töissä sattuu ja tapahtuu. On tärkeää, että menossa on mukana taho, joka on työntekijän puolella kaikissa tilanteissa. Työvoitto-podcast käy läpi tosielämän tapauksia, joissa on tarvittu ammattiliiton asiantuntijan apua. Mitä tehdä kun palkkaa äitiyslomalla ei näy? Miltä tuntuu pakotettu erosopimus sairausloman jälkeen? Onko sairaus syy irtisanomiselle? Kuuntele ja opi lisää oikeuksistasi!

JAKSO 1: RASKAANA

Mitä tehdä kun palkkaa ei äitiyslomalla näy ja työnantaja menee konkurssiin? Kuuntele tapaus urheasta kampaajasta, joka haastoi ELY-keskuksen oikeuteen PAMin avulla. Lopussa myös asiantuntijakommentit.

JAKSO 2: MUILUTUS

Miltä maistuisi muilutus sairausloman jälkeen? Kuuntele  tarina työhön palaavan työntekijän pakotetusta erosopimuksesta ja sen jälkeisestä oikeustaistelusta PAMin asiantuntijoiden avulla.

JAKSO 3: YHDENVERTAINEN?

“Työ ei sovi kuuroille” sanottiin kuulovammaiselle siivojalle potkujen yhteydessä. Työvoitto-podcastin tapauksena yhdenvertaisuuslain rikkominen ja oikeustaistelu PAMin asiantuntijoiden avulla.

JAKSO 4: TUOTANNOLLISET JA TALOUDELLISET SYYT

Osa-aikaisesta vakituiseksi pääseminen ei saa olla äitiysvapaasta kiinni – näin sanoo tasa-arvolaki. Kuuntele jakso, jossa PAMin avulla kamppailtiin voittoon aina korkeimmassa oikeudessa asti.

JAKSO 5: TÄYSIN TYÖKYKYINEN

Sairaus ei ole syy irtisanomiselle mikäli olet työkykyinen. Se on yhdenvertaisuus- ja työsopimuslain silmissä syrjintää. Kuuntele koko tarina ja PAMin asiantuntijakommentit.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle