Matkavakuutus

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka ansiosta liiton luottamushenkilöt kuuluvat Turvasta otetun vapaa-ajan matkustajavakuutuksen piiriin.

Vakuutettuina ovat liiton kaikki luottamustehtävissä toimivat jäsenet yhdyshenkilöitä lukuun ottamatta. Vakuutus koskee luottamusmiehiä, työsuojeluvaltuutettuja, työsuojeluasiamiehiä ja EWC-edustajia sekä näiden varahenkilöitä. Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on vakuuttanut myös mukanasi matkustavat alle 15-vuotiaat lapsesi. Matkatavarat eivät ole vakuutuksen piirissä.

Uusille, vuonna 2014 aloittaville luottamushenkilöille postitetaan matkavakuutuskortti vuoden 2013 lopulla. Kortin postituksen edellytyksenä on, että tieto luottamushenkilövalinnasta on saapunut liittoon.

Henkilöille, jotka jatkavat luottamushenkilönä, ei postiteta uutta korttia. Aiemmin lähetetty matkavakuutuskortti on voimassa niin kauan, kun henkilö toimii luottamushenkilönä tai kunnes vakuutussopimus päättyy.

Mikäli matkavakuutuskortti on hukkunut, uuden kortin voi tilata ottamalla yhteyttä PAMin jäsenrekisteriin. Turva toimittaa vakuutuskortteja muutaman viikon välein. Jos uusi kortti ei ehdi saapua ennen matkan alkua, kannattaa pyytää matkavakuutustodistus matkaa varten Turvasta.

Matkallasi tapahtuvassa hätätapauksessa tai ongelmatilanteissa hoitolaitoksen kanssa ota yhteys SOS International Alarm Centre -hälytyskeskukseen. Puh. +45 38 48 92 19 (24h).

Jäsenvakuutuksen tarkempi sisältö ja vakuutuksessa olevat rajoitukset ovat vakuutusehdoissa. Ne löytyvät PAMille räätälöidyiltä Turvan palvelusivuilta www.turva.fi/pam. Vakuutusehdot saa myös Turvan toimipaikoista tai pyytämällä palvelunumerosta 01019 5110.