Oletko töissä pikaruokaravintolassa?

Yhdessä voimme järjestää pikaruokaravintoloiden työolot parempaan kuntoon.

Mistä on kyse?

Työskenteletkö pikaruokaravintolassa esimerkiksi Hesburgerissa, Mäkkärissä, Subwayssa, Fafa’sissa, Burger Kingissä, Taco Bellissä, Rollssissa, Friends & Burgerissa tai jossain muualla pikaruoka-alalla?

Koetko, että työpaikassasi tai työsuhteessasi ei kaikki ole kunnossa? Työelämässä ei tarvitse pärjätä yksin. Me PAMissa haluamme olla pikaruokaravintoloissa työskentelevien työntekijöiden ammattiliitto ja olla mukana korjaamassa alalta laajasti esille nousseita ongelmia ja epäkohtia.

Liity PAMiin

Palvelualojen ammattiliitto PAM on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien edunvalvoja. Neuvottelemme työehtosopimukset ja palkat. Kun liityt PAMiin, saat apua työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä, jotka liittyvät esimerkiksi palkkaan, työvuoroihin, työaikoihin ja lomaan. Jäsenyyteen kuuluu myös työttömyyskassan jäsenyys.

Jos epäilet että työpaikassasi:

• ei noudateta työehtosopimusta tai työlainsäädäntöä
  • palkkaa maksetaan liian vähän
  • työvuoroissa on epäselvyyksiä
  • tauot jäävät pitämättä
  • työpaikkasi työskentelyolosuhteet eivät ole turvalliset tai
  • sinua ja työkavereitasi ei kohdella reilusti

Ammattiliiton jäsenyys tuo turvaa sinulle.

Kun olet PAMin jäsen, voit olla huoletta töissä. Pidämme huolen siitä, että sinua kohdellaan oikeudenmukaisesti, palkkasi maksetaan oikein ja työssäsi noudatetaan työehtosopimusta. PAMin jäsenenä saat apua, jos jokin on epäselvää tai vaivaa mieltä. Voit aina kysyä neuvoa työpaikan luottamusmieheltä tai PAMin palvelukanavista, jos et tiedä onko palkkasi oikein, millaisia työvuoroja sinun kuuluisi saada, onko sinulla oikeus lisätyötunteihin, miten ylityöt korvataan tai onko työsuhteesi päätetty oikeilla perusteilla. Jos työelämässäsi tulee isompia ongelmia, käytössäsi ovat myös PAMin oikeus- ja lakimiespalvelut.

Suosittele jäsenyyttä

Lisätietoa työsuhteesta:
Työehtosopimus (Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluita koskeva tes)
Työntekijän perehdytys
Vuokratyö