SISÄLTÖ:

Liity aktiivien postituslistalle
Kysy lisää PAMin luottamusmiehiltä SOLissa

Hei SOLin työntekijä!

SOLin työntekijänä olet oman alasi ammattilainen. Edustat merkittävää osaa PAMin jäseniä, jotka tekevät töitä siivousalalla. Me Palvelualojen ammattiliitossa haluamme tietää mitä sinulle ja työpaikallesi kuuluu.

Siksi olemme
- soittaneet yli 2 000 puhelua SOLin työntekijöille
- järjestäneet yli 20 SOL työntekijätapaamista ympäri Suomea
- tavanneet työntekijöitä kevään ja kesän eri valtakunnallisissa webinaareissa.

Keskusteluissa on tullut esille paljon asioita, ja haluamme kiittää aktiivisuudestasi tässä vaiheessa!

Alueellisia tilaisuuksia jatketaan kevään aikana. Voit saada kutsun milloin vaan, joten muista tarkkailla sähköpostiasi ja puhelimesi.

Kerrossiivooja Abdullah osallistui SOLin työntekijöiden alueelliseen tapahtumaan marraskuussa ja liittyi sen jälkeen PAMiin. Kerrossiivoojana hänestä on luonnollista kuulua palvelualan henkilöstöä edustavaan ammattiliittoon. Lue lisää täältä

Kevään kysely SOL-työntekijöille

keräsi satoja vastauksia. Kyselyssä nousi esille erityisesti neljä kehittämiskohtaa:
1. Arvostuksen puute, esimiestyö ja epätasa-arvoinen kohtelu
2. Palkanmaksuvirheet
3. Eritelisä
4. Työn määrä ja siihen mitoitettu työaika
Lue lisää kyselyn tuloksista täältä.

Lue myös uutiskirje lähetetty 28.4.2021 PAMin jäsenille suomeksi täältä!

”Haluamme tällä tavoin tavoittaa mahdollisimman monta SOLin työntekijää, koska luottamusmiesten alueet ovat niin isot, emmekä muuten välttämättä tavoita kaikkia jäseniä.
Tämä on myös tapa aktivoida työntekijöitä kehittämään omaa työpaikkaansa. Samalla tämä on oiva tilaisuus kuulla isolta joukolta työntekijöiltä kuulumisia ja saada arvokasta palautetta työelämästä.”
Luottamusmies Janne Forsman

Huolehdi myös, että työkaverisi on PAMin jäsen!

Suosittele PAMin jäsenyyttä ajalla 27.5. - 27.6. ja olet mukana superlahjakorttien arvonnassa. Lue lisää täältä.

“Meidän tehtävä on kuunnella työntekijöitä. Kenenkään SOLin työntekijän ei tarvitse pelätä tuoda esiin epäkohtia työpaikalla. Meille luottamusmiehille, on tärkeää, että epäkohdista kerrotaan,
koska se on ainoa tapa miten voimme niihin tarttua.”
SOLin luottamusmiehet

Jätä meille viesti

Jos et vielä ole jäsen tai et muusta syystä ole saanut puhelua, voit jättää yhteystietosi alla olevalla lomakkeella. Otamme sinuun yhteyttä. Samalla yhteystietolomakkeella voit myös ilmoittaa halukkuudestasi olla mukana kehittämässä SOLin työntekijöistä koostuvaa työntekijäverkostoa. Tervetuloa mukaan!

SOL yhteydenotto

Haluatko tietää mitä työpaikallasi tapahtuu? Liity aktiivien viestirinkiin!

Hei, sinä jäsen, joka haluat olla mukana luomassa vahvempaa työyhteisöä SOLiin, liity postituslistaamme! Lähetämme sinulle tietoa ajankohtaisista asioista, koulutuksista sekä muista palveluista säännöllisesti

Haluan postituslistalle/I want to join the mailing list

Tutustu PAMin rekisteriselosteeseen täällä.

Kysy lisää PAMin luottamusmiehiltä

SOL Palvelut Oy:n luottamusmiehet alueittain 2020-2021 ovat:

Eteläinen alueen pääluottamusmies Janne Forsman, sähköposti: Janne.Forsman@sol.fi, puh. 0400374169. Varapääluottamusmies on Arvo Mäkilä.

Eteläisen alueeseen kuuluu: Rauma, Laitila, Loimaa, Uusikaupunki, Vehmaa, Naantali, Turku, Raisio, Paimio, Karkkila, Salo, Forssa, Järvenpää, Kerava, Hyvinkää, Espoo, Raasepori, Hanko, Vantaa, Helsinki, Porvoo, Loviisa, Hamina, Kouvola ja Kotka.

Keskinen-alueen pääluottamusmies Kaisamari Sahlman, sähköposti: Kaisamari.Sahlman@sol.fi, puh. 0400367159. Varapääluottamusmies on Sari Luoma.

Keskiseen alueeseen kuuluu: Kankaanpää, Pori, Harjavalta, Huittinen, Ikaalinen, Ylöjärvi, Nokia, Akaa, Orivesi, Tampere, Kangasala, Valkeakoski, Hämeenlinna, Lahti, Hirvensalmi, Mäntyharju, Heinola, Pieksamäki, Kangasniemi, Juva, Mikkeli, Ristiina, Leppävirta, Varkaus, Savonlinna, Enonkoski, Punkaharju, Lieksa, Juuka, Outokumpu, Orimattila, Ilomantsi, Joensuu, Kitee, Puumala, Imatra ja Lappeenranta

Pohjoisen-alueen pääluottamusmies Taija Seiloo, sähköposti Taija.Seiloo@sol.fi, puh. 0400290182.
Pohjoisen alueen eteläisimmät osat alkavat paikkakunnilta Kristiinankaupunki, Kurikka, Parkano, Virrat, Jämsä, Suonenjoki, Siilinjärvi, Juankoski ja Nurmes. Pohjoinen alue ulottuu edellä mainituista Utsjoelle saakka.

Tästä voit ladata esitteen suomeksi tai englanniksi.

Tutustu siivousalan työntekijään Emreen, joka on liittynyt PAMiin: