Servicebranschernas arbetslöshetskassa

Om du arbetar inom servicebranschen, kan du arbetslöshetsförsäkra dig i Servicebranschernas arbetslöshetskassa. Servicebranschens arbetslöshetskassa betalar inkomstrelaterad dagpenning till arbetslösa medlemmar. Storleken på den inkomstrelaterade dagpenningen beror på inkomsterna före arbetslösheten och är i allmänhet större än den grunddagpenning som FPA betalar. Servicebranschernas arbetslöshetskassa betalar också alterneringsersättning till medlemmar med alterneringsledighet.

Enkät 29.1.-25.2.2018
Servicebranschernas arbetslöshetskassa vill förbättra sina tjänster. För detta syfte behöver vi våra medlemmars åsikter. Du har nu möjlighet att ge oss respons via en enkät som finns i vår nättjänst under tiden 29.1-25.2.2018.

Arbetslösas, permitterade och deltidsanställdas aktivitet följs från den 1 januari 2018 i 65 förmånsdagars betalningsperioder

Webbtjänster

En stor del av a-kassans ärenden kan skötas elektroniskt på webben. Bekanta dig med våra webbtjänster

Arbetslöshetskassornas förmånsbroschyr 2018

Basfakta om de förmåner som a-kassan betalar ut. Bekanta dig med Arbetslöshetskassornas förmånsbroschyr.

Stadgar Servicebranschernas a-kassa, fr.o.m. 19.5.2016

Servicebranschernas arbetslöshetskassans stadgar.