Kontakt må-fre

Vänligen notera att PAM:s och a-kassans telefontjänster är upptagna särskilt på morgnarna. Du hittar svar till många frågor på vår webbplats.

MEDLEMSKAPET, ANSLUTNING, ANSTÄLLNINGSFRÅGOR

030 100 640 kl. 10-14

A-KASSAN

020 690 211 kl. 10-14

Medlemskap i och anslutning till PAM

Bli medlem av PAM

Du kan ansluta dig till PAM när du har en anställning med lön. Det lönar sig för dig att försäkra ditt arbetsliv genast då du startar nytt arbete! Du kan inte bli medlem när du är arbetslös eller permitterad.

Servicefacket PAM är bästa arbetslivsstödet för dem som arbetar inom privat service. Då du ansluter dig till PAM får du hjälp i anställningsfrågor. Det kan handla till exempel om lönen, arbetsskift, arbetstider eller semester. Du blir också medlem i en arbetslöshetskassa.

Efter att har varit medlem av PAM och a-kassan och uppfyller arbetsvillkoret har du rätt till inkomstrelaterad dagpenning om du sägs upp eller permitteras. Din arbetslöshetsförsäkring är i kraft utan avbrott när du byter förbund och kassa så att medlemskapet och medlemsavgifterna i föregående förbund är i ordning ända fram till dagen för övergången.

Vi betjänar dig under coronavirusepidemin

Förtroendemän hjälper på arbetsplatsen
Förtroendemän hjälper till med många frågor och problem. De finns till för er anställda! Kontakta därmed genast din förtroendeman om du undrar över något.

Servicekanaler
Vi ger dig råd i medlemskaps- och anställningsfrågor per telefon och via e-tjänsten. På dessa sidor besvaras många frågor. Leta därmed efter svaret först här.

Våra servicekanaler finns här.