PAMPlus-artikel - 15.01.2015 klo 11.05

Du som är aktiv i fackavdelningen, handla hos oss

PAMs fackavdelningar och personal kan beställa produkter i avdelningsshoppen Osastopuoti. Där kan avdelningarna hitta olika presentartiklar och PAMs publikationer.

PAM öppnade i början av januari sin nätbutik som hade genomgått en grundlig renovering. Den sista finslipningen fattades nog, då enligt reaktionerna verkar det som om fackavdelningarna har svårt att hitta var de kan göra sina beställningar. I den nya butiken finns det två "avdelningar". Den första är avsedd för enkeltmedlemmar och andra privatpersoner, mens den andra delen är för avdelningarnas (och PAM-personalens) beställningar.

Den delen där fackavdelningar kan göra sina beställningar, heter nu Osastopuoti. Medlemmar och övriga privatpersoner ska shoppa i den andra butiken, PAM-puoti.

Avdelningarnas egen Osastopuoti

Fackavdelningarna gör sina beställningar i Osastopuoti. Varje fackavdelning har fått tillskickad med epost sin egen kod som de använder när de ska beställa olika presentartiklar eller PAMs publikationer.

Fackavdelningarna har fått var sin kod och den ska bara användas i officiella sammanhang av styrelsemedlemmar i fackavdelning. I praktiken kan fackavdelningen t. ex. beställa presentartiklar eller brochyrer till evenemang för nya medlemmar.

Här finns din butik Osastopuoti

Butiken PAM-puoti

PAM-puoti är avsedd för enkeltmedlemmar och andra privatpersoner. Det som är nytt i butiken är att enkeltmedlemmar kan upptjäna poäng för att användas i butiken genom att rekrytera nya medlemmar. Poängen kan användas för att beställa produkter i nätbutiken.

Butiken PAM-puoti finns här

Läs också (på finska):