Nyhet - 30.11.2017 klo 14.42
Kollektivavtalsförhandlingar

Inga framsteg i förlikningen av arbetskonflikten inom skid- och programtjänstebranschen

Turism- och Restaurangförbundet MaRa rf avbröt förhandlingarna om ett nytt kollektivavtal inom skid- och programtjänstebranschen 14 november 2017 Bild: Getty Images

PAM och arbetsgivarförbundet MaRa träffades idag under ledning av riksförlikningsman Minna Helle. Förlikningen fortsätter igen i morgon fredag 1.12.2017.

Riksförlikningsmannen Minna Helle inledde medlingen av arbetskonflikten mellan PAM och arbetsgivarförbundet MaRa på tisdag. Konflikten hänför sig till lockouten som utfärdades av arbetsgivarna och som skulle gällä för skidcenter och programtjänster från och med 8.12. I en lockout förbjuder arbetsgivaren att arbete görs och förhindrar arbetstagare från att utföra arbete.

”Vi har handlat i enlighet med förlikningsmannens önskemål och förhandlat med arbetsgivaren redan i går. I dag träffade vi riksförlikningsmannen. Läget är ytterst svårt och förhandlingarna fortsätter imorgon eftermiddag, berättar PAMs ordförande Ann Selin.

Senaste

Mest lästa