Organisationsnyhet - 03.02.2014 klo 01.00

Tidningen PAM har förnyats

Från och med början av 2014 utkommer Tidningen PAM i förnyad form.

Papperstidningens utforming och till och med logoen har förnyats. Tidningen har också flera sidor, men motsvarande utkommer den 15 gånger i året i stället för tidigare 20. Med undantag av sommarpausen kommer tidningen i postluckan till lite över 200 000 PAM-medlemmar med tre veckors intervall, på fredagar, som tidigare.

På nätet utgis flera nyheter och artiklar än tidigare, då vi kommer att fokusera på att följa de aktuella sakerna allt mer på nätet. Vi är också aktiva på Facebook och Twitter.

"Vårt syfte är att fylla respektive medierna med det innehåll som passar bäst. Nyheterna kommer genast på nätet och i papperstidningen ska vi behandla sakerna med lite längre, djupare och noggrannare artiklar", beskriver chefsredaktören Auli Kivenmaa.

Innehållet i papperstidningen ändras lite med förnyelseprocessen, men sakerna som tas upp ska fortfarande beröra den vardag som de anställda inom servicebranscherna känner. Tidningen ska vara närvarande på olika håll i Finland i större utsträckning än tidigare. I varje nummer ska vi besöka någon ort som berörs i flera artiklar. I årets första nummer ska vi bekanta oss med det Södra Österbotten och Seinäjoki. Numret innehåller också bl.a. republikens president Sauli Niinistös ställningstagande till den aktuella diskussionen om politik och stora idrottsevenemang.

Du kan bekannta dig med e-tidningen eller ge respons om tidningen och kommunikationsförnyelsen och bli med i tidningens läsarråd.

Skribent: SYSTEM