Kontakt må-fre

Vänligen notera att PAM:s och a-kassans telefontjänster är upptagna särskilt på morgnarna. Du hittar svar till många frågor på vår webbplats.

MEDLEMSKAPET, ANSLUTNING, ANSTÄLLNINGSFRÅGOR

030 100 640 kl. 10-14

A-KASSAN

020 690 211 kl. 10-14

A-kassa - 25.06.2020 klo 08.00

PAM hjälper sina medlemmar som har fått vänta på sitt arbetslöshetsunderstöd

PAM vill hjälpa dessa medlemmar med mathjälp.

Handläggningen av ansökningar om arbetslöshetsunderstöd har anhopat sig vid Servicebranschens arbetslöshetskassa, och därför har många som ansökt om dagpenning fått vänta på besked om pengar i över en månad. PAM vill nu hjälpa dessa medlemmar med mathjälp.

För tillfället handlägger a-kassan ansökningar som inkommit under vecka 19. På grund av att handläggningen anhopat sig har många fått vänta på sin första arbetslöshetsdagpenning exceptionellt länge, vilket kan medföra utkomstsvårigheter för många. Därför erbjuder PAM nu möjlighet för dem som väntat i över en månad att ansöka om mathjälp till ett värde av 60 euro.

A-kassan har sänt ett mejl om saken till alla de som väntat på beskedet i över en månad. Även framöver kommer a-kassan att sända ett motsvarande meddelande till alla som fått vänta på besked om dagpenningen i över en månad. A-kassan har dock inte alla medlemmars e-postadresser och därför har meddelandet inte nått ut till alla som är berättigade till hjälp.

Om du har ansökt om arbetslöshetsdagpenning men har hamnat att vänta i över fyra veckor, kan du ansöka om mathjälp genom att anmäla dina uppgifter till PAM med detta formulär.