Kontakt må-fre

TELEFONVÄXELN

020 774 002 kl. 9-16

11.06.2018 klo 12.00

PAM och Borgbacken hittade en gemensam linje

Representanter för Servicefacket PAM och Borgbacken tträffades i dag måndag 11.6. I diskussionerna kom parterna överens om en tidpunkt då PAM träffar nöjesparkens arbetstagare enligt en förnyad verksamhetsmodell.

Representanter för PAM och Borgbacken träffades under ledning av Turism- och Restaurangförbundet rf. för att gå igenom incidenten som inträffade förra veckan och där det rådde oenlighet angående möjligheter att träffa och diskutera med nöjesparkens arbetstagare. Man kom överens om att incidenten uppstod till följd av missuppfattningar och brister i kommunikationen.

"Det är synd att situationen tillspetsades på grund av miisförstånd. Som tur är fick vi gå igenom saken och vi kom överens om att PAMs representanter kommer till nöjesparken för att träffa arbetstagare på Borgbacken. Under heldagsevenemanget diskuterar PAM med de anställda om arbetslivet och om organisering på arbetsplatsen", berättar Borgbackens vd Pia Adlivankin och PAMin regionchef Johanna Sparf.

MaRa och PAM betonade ömsesidigt att Borgbacken är en betydande arbetsgivare och ett viktigt resemål för hela Finlands del.

"För många unga är Borgbacken den första arbetsplatsen och vi vill understryka nöjesparkens vikt som sysselsättare under sommarsäsongen. Borgbacken utför också ett viktigt arbete för att främja den finländska turismen och arbetet med Lasten Päivän Säätiö som nöjesparken driver som finansierare är likaså värdefullt", konstaterade MaRa:s vd Timo Lappi och PAMs Johanna Sparf..