Nyhet - 12.11.2019 klo 15.21

PAM:s medlemspost försenad till följd av Postens strejk

Bild: Riitta Veijola / Lehtikuva

PAM skickar inte brevpost till sina medlemmar under Postens strejk. Utskick av betalningsreferenser, PAM.fi-medlemstidning och övrig medlemspost försenas på grund av Postens strejk.

Post- och Logistikunionen PAU:s strejk inleddes på måndag 11.11. som ett svar på planerade försämringar i arbetsvillkoren för Postens arbetstagare. Fördröjningar i medlemsposten utskick och ankomst är att förväntas till följd av strejken. Postens strejk påverkar bland annat utskick av bland annat medlemmarnas betalningsreferenser, dagpenningsansökningar, PAM.fi -tidningen samt övrig medlemspost.

Vi rekommenderar att du sköter dina ärenden som hänför sig till medlemskapet och a-kassan elektroniskt via e-servicen. Den vägen kan du meddela även ändringar i fråga om byte av arbetsplats eller adressändringar. Kom även i håg att kontrollera att din e-postadress är up-to-date.

Fackavdelningarnas samtliga evenemang, såsom höstmöten samt PAM:s utbildningar hittar du via händelsekalendern

Senaste

Mest lästa