Hiihto- ja ohjelmapalvelualan työtaisteluavustus

Työtaisteluavustus

Työtaisteluavustusta maksetaan niille liittoon kuuluville hiihtokeskus- ja ohjelmapalvelualojen työntekijöille, joiden työnteon työnantaja estää työsulun vuoksi ja joille syntyy tämän vuoksi ansionmenetystä. Työtaisteluavustus on 100 €/ työsulkuvuorokausi, jona ansionmenetys on tapahtunut. Työtaisteluavustuksesta 16 € on verotonta ja 84 € on veronalaista tuloa, josta peritään 40 % veroa, joten maksuun jää 66,40 €. Verokorttia ei tarvitse toimittaa.

PAMin jäsenet
Työtaisteluavustukseen ovat oikeutettuja PAMin jäsenet, joiden jäsenmaksut ovat kunnossa työtaisteluavustuksen maksuhetkellä.

Muiden ammattiliittojen jäsenet
Jos et ole PAMin jäsen, mutta kuulut johonkin muuhun ammattiliittoon, haet työtaisteluavustusta PAMista. Kerro hakemuksessa mihin liittoon kuulut. Ennen avustuksen maksamista PAM tarkistaa jäsenyystietosi omasta liitostasi.

Jos et vielä ole PAMin jäsen
Jos et vielä ole PAMin jäsen, niin liity jäseneksi ja tee avustushakemus sen jälkeen. Liittymispäivä PAMiin on liittymislomakkeen saapumispäivä liittoon. Jäsenmaksu tulee maksaa tästä päivästä alkaen. Liity jäseneksi tästä. Ennen avustuksen maksamista PAM tarkistaa, että liittyminen on kirjattu rekisteriin ja jäsenmaksut maksettu.

Kysymyksiä ja vastauksia

Tutustu myös eri kieliversioihin täällä: ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi.

Tyotaisteluavustus