Lehdistötiedotteet - 30.04.2014 klo 16.13

Kaupan alan varastotyöntekijät kahden päivän lakkoon

Palvelualojen ammattiliitto PAM on neuvotellut Kaupan liiton kanssa varastotyöntekijöitä koskevasta työehtosopimuksen lisäpöytäkirjasta. Neuvottelujen määräaika päättyi tänään 30.4. Työnantajat kieltäytyvät tänään käydyissä neuvotteluissa sopimasta lisäpöytäkirjasta. Varastoalan ammattiosastot ovat päättäneet kahden päivän lakosta.

-Lisäpöytäkirjaa tarvitaan muun muassa siksi, että pystyttäisiin paremmin sopimaan työpaikkakohtaisesti työaikamääräyksistä. Työntekijöillä olisi ollut tarvetta laajentaa paikallista sopimista, jota työnantajat eivät halunneet, toteaa PAMin kaupan alan neuvottelupäällikkö Juha Ojala.

Työnantajat halusivat heikentää sairausajan palkkaa. Ojala kummeksuu työnantajien toimintaa.

- Työnantajat osoittivat neuvotteluissa välinpitämättömyyttä kehittää varastoalaa. Heidän tavoitteenaan oli saada heikennyksiä, sanoo Ojala.

Varastotyöntekijöiden ammattiosastot ovat päättäneet toimenpiteistä vastalauseena työnantajapuolen neuvotteluhaluttomuudelle. Ammattiosastot päättivät kahden päivän lakosta, joka alkaa perjantaina 2.5. ja päättyy lauantaina 3.5. Yksityiskohtaisemmat tiedot lakosta löytyy ammattiosaston nettisivuilta.

Lisätietoja:

Juha Ojala, neuvottelupäällikkö, puh. 050 584 1488