Lehdistötiedotteet - 21.11.2014 klo 13.33

PAMin tilaisuus toimittajille: Minne menevät palvelut, sinne menee Suomi

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitusohjelmatavoitteet julkaistaan keskiviikkona 26.11. Luvassa on valtavirrasta poikkeavia näkökulmia yksityisten palvelualojen kasvuun ja työllisyyteen.

Suomessa jo yli 1,2 miljoonaa ihmistä työskentelee yksityisillä palvelualoilla. Palvelujen osuus kansantaloutemme tuottamasta arvonlisäyksestä on yli 70 prosenttia. Esimerkiksi ulkomaalaiset matkailutulot ovat liki kaksinkertaistuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Maamme työllisyys- ja talouskasvukehityksen osalta on siis aivan olennaista, että palvelualojen tuottavuuden ja työsuhteiden kehittäminen jatkuu. Veronmaksajien etu ei ole työssäkäyvien köyhien yhteiskunnan synnyttäminen.

PAM julkistaa hallitusohjelmatavoitteensa keskiviikkona 26.11. Helsingin Scandic Simonkentässä klo 9.00–10.00 (osoitteessa Simonkatu 9). Tilaisuudessa on aamiaistarjoilu klo 8.30 alkaen.

Tilaisuudessa puheenjohtaja Ann Selin esittelee PAMin hallitusohjelmatavoitteet ja ekonomisti Sampsa Hamarila kertoo yksityisten palvelualojen talous- ja työllisyystilanteesta sekä tuottavuusnäkymistä.

Tervetuloa!

Ilmoittautumiset tiistaihin 25.11. mennessä osoitteeseen jani.ryhanen@pam.fi tai p. 020-774 2212.

Lisätietoja:

Hanna Kuntsi, yhteiskuntasuhteiden vastaava, p. 050 310 0676