Lehdistötiedotteet - 24.08.2015 klo 07.45

MUISTUTUSKUTSU: Miten menee kaupalla? – Vähittäiskauppa Suomessa 2015 -teoksen julkistustilaisuus

Miten suomalaiset kulutustrendit poikkeavat eurooppalaisista? Miten paljon eri puolilla Suomea käytetään rahaa esimerkiksi alkoholiin tai muotiin? Miten naisten ja miesten verkkokaupan kulutustottumukset eroavat toisistaan? Entä missä kaupungeissa on eniten tyhjää liiketilaa? Uusi kaupan alan teos tarjoaa vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin.

Tervetuloa Vähittäiskauppa Suomessa 2015 -teoksen julkistustilaisuuteen maanantaina 24.8. kello 11.30–13.00. Tilaisuus ja sen yhteydessä oleva lounas ovat Paasitornin Tarja Halonen -kokoustilassa (1 ½. kerros, sisäänkäynti Paasivuorenkatu 5 A).

Vähittäiskauppa Suomessa tarjoaa ajankohtaisen näkökulman vähittäiskaupan ja sen eri toimialojen kehitykseen. Kirja perustuu laajaan taustatutkimukseen, jonka ovat tehneet kaupan tutkijat Tuomas Santasalo ja Katja Koskela. Tutkimuksen on rahoittanut Palvelualojen ammattiliitto PAM.

Tilaisuuden aluksi tutkija Tuomas Santasalo kertoo suomalaisen vähittäiskaupan viime vuosien kehityksestä ja trendeistä. Tämän jälkeen PAMin puheenjohtaja Ann Selin kommentoi kaupan alan tilannetta työntekijöiden näkökulmasta.

• 11.30–12.00     Lounasbuffet
  • 12.00               Tutkimuksen esittely, Tuomas Santasalo
  • 12.30               Kommenttipuheenvuoro, Ann Selin,PAMin puheenjohtaja

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan tarjoilujen vuoksi osoitteeseen annemari.anttila@pam.fi.

Lisätietoa:

Annemari Anttila, tiedottaja, 040 822 3904