Lehdistötiedotteet - 08.09.2015 klo 14.41

MUISTUTUSKUTSU: Perustulo – suomalaisen sosiaaliturvan pelastaja? PAM järjestää perustulotilaisuuden

Tekeekö perustulo työnteosta entistä kannattavampaa? Miten julkisuudessa esillä olleet erilaiset perustulomallit vaikuttaisivat tavallisen ihmisen toimeentuloon?  Poistuvatko sosiaaliturvan kannustinloukut perustulon myötä? Palvelualojen ammattiliitto PAMin tilaisuudessa käsitellään muun muassa näitä kysymyksiä.

Tervetuloa perustulotilaisuuteen keskiviikkona 9.9. kello 09.00–10.30. Aamiainen on tarjolla kello 08.30 alkaen. Tilaisuus järjestetään Helsinki Congress Paasitornin Tarja Halonen -kokoustilassa (1 ½. kerros, sisäänkäynti Paasivuorenkatu 5 A).

Aiheeseen johdattelee PAMin ekonomisti Aino Kalmbach, jonka puhetta kommentoivat väitöskirjatutkija Johanna Perkiö, Ajatuspaja Liberan tutkimusjohtaja Heikki Pursiainen sekä tietokirjailija Osmo Soininvaara. Lopuksi PAMin puheenjohtaja Ann Selin kertoo PAMin näkemyksen perustuloon.

Lisätietoa:

Annemari Anttila, tiedottaja, 040 822 3904