Tiedote - 20.09.2016 klo 15.43

PAMin hallitus: vastarintaliikkeen toiminta on tuomittava

PAMin hallituksen jäsenet allekirjoittavat rasismi rikoslakiin -vetoomuksen, jonka toivotaan johtavan lainsäädäntötoimiin.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus keskusteli kokouksessaan väkivaltaisten järjestöjen liikehdinnästä ja Helsingin keskustassa 10. syyskuuta tapahtuneesta kuolemaan johtaneesta pahoinpitelystä. Kansallissosialistisen Vastarintaliikkeen toiminta lisää pelkoa ja turvattomuuden tunnetta ja hallituksen jäsenet olivat erityisen huolissaan maahanmuuttajataustaisista työkavereista, jotka yhä useammin kohtaavat rasismia arjessaan.

PAMin hallitus vaatii, että maan hallitus ryhtyy toimiin kansainvälisten ihmisoikeussopimusten edellyttämällä tavalla ja jokainen suomalainen, poliittisesta, uskonnollisesta tai muusta vakaumuksesta, ihonväristä, sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta voi kulkea ja käydä töissä pelkäämättä. Hallituksen jäsenet kannustavat koko jäsenistöä myös omalla allekirjoituksellaan ilmaisemaan tukensa työlle vihaa ja väkivaltaa vastaan. Sen voi tehdä osoitteessa rasismirikoslakiin.fi.