Uutinen - 22.12.2016 klo 15.15

PAM ei ole osallisena Baronan ja Manpowerin ulosmarssissa

Palvelualojen ammattiliitto PAM ei ole mukana ulosmarssissa, jossa useat sadat ICT-alan asiantuntijat jäivät tänään kotiin vastalauseksi työnantajaliitto Paltan ja henkilöstövuokrausyritys Baronan aikeisiin siirtää ICT-alan teleoperaattoreiden alihankinta sekä asiakaspalvelutyö toisen työehtosopimuksen piiriin.

Palvelualojen ammattiliitto PAMilla ei ole voimassaolevaa työehtosopimusta ICT-alan teleoperaattoreille. PAM ja Ammattiliitto Pro ovat sopineet yhdessä puhelinpalveluja ja yhteyskeskuksia koskevan työehtosopimuksen soveltamisaloista.

PAMin lakimies Karoliina Huovila korostaa, että kyseessä on Ammattiliitto Pron ulosmarssi, jossa kyse hänen mukaansa on ammattiliiton jäsenten oikeudesta vastustaa työnantajapuolen yritystä heikentää työtekijöiden työehtoja ja halpuuttaa työtä.

– PAMilla ja Prolla on voimassa oleva keskinäinen sopimus siitä, kuinka järjestöjen välillä toimitaan työntekijöiden järjestäytymisen edistämiseksi. Tämä sopimus on voimassa eikä PAM halua ottaa kantaa Pron ja Paltan välisiin sopimuksiin, Huovila toteaa.