Uutinen - 28.08.2017 klo 10.25

Pamilainen nuori – Osallistu nuorisofoorumiin ja vaikuta liiton toimintaan!

Palvelualojen ammattiliitto PAMin nuorten ja opiskelijoiden suurtapahtuma Nuorisofoorumi kokoaa marraskuussa liiton nuoret alle 31-vuotiaat jäsenet yhteen. Tapahtumaan osallistumista perheellisille helpottaa lapsiparkki, joka auttaa lastenhoidossa ohjelman aikana.

Nuorisofoorumin ohjelmassa on tänä vuonna panostettu erityisesti nuorten liiton jäsenten perehdyttämiseen alkaneesta työmarkkinasyksystä ja liiton toiminnasta. Tapahtuman ohjelma on suunniteltu yhdessä PAMin nuorten kanssa.

PAMin nuorisosihteeri Eveliina Reponen kannustaa nuoria liiton jäseniä osallistumaan tapahtumaan rohkeasti.

- Yhdessä nuorten kanssa olemme rakentaneet kokonaisuuden, jossa jokaiselle on jotain ja yhteishenki katossa, kun palvelualan ammattilaiset tsemppaavat toisiaan. Luvassa on laadukasta ohjelmaa ja puheenvuoroja, joissa on mukana muun muassa PAMin puheenjohtaja Ann Selin sekä nuoria pamilaisia luottamushenkilöitä, jotka kertovat kuinka TES-neuvottelut näkyvät heidän arjessaan työpaikoilla, Reponen kertoo.

Viikonlopun aikana tutustutaan asioihin, joita PAM Suomen suurimpana ammattiliittona ajaa ja, mihin liitto vaikuttaa vuonna 2018. Nuorisofoorumissa suunnitellaan myös liiton tulevaa nuorten toimintaa sekä pohditaan työelämää nuorten näkökulmasta.

- Lisäksi käymme läpi, mitä edessä olevat työehtosopimusneuvottelut tarkoittavat jokaiselle pamilaiselle ja pureudumme siihen, kuinka nuorten työelämäasemaa voidaan parantaa., Reponen toteaa.

Lapsiparkki mahdollistaa perheellisten osallistumisen

Nuorisofoorumi on PAMin nuorten vuosittainen päätapahtuma, johon osallistuminen onnistuu perheenä lapsen kanssa, yksin tai yhdessä työkavereiden kanssa. Suosittu konsepti tuo jäsenille mahdollisuuden lähteä mukaan tutustumaan ammattiliiton toimintaan ja ihmisiin helposti.

- Nuorten tapahtumissa ystävystyy helposti uusien ihmisten kanssa. Ja haluamme tehdä osallistumisen kaikille mahdolliseksi. Järjestelyissä on huomioitu perheelliset nuoret. Tapahtumassa on järjestetty lapsiparkki, jotta vanhemmat voivat osallistua keskusteluihin ja ohjelmaan, Reponen kertoo.

Reponen arvelee, että hymyn huulille tapahtumassa tuovat puheiden ja tiukan asian lisäksi PAMin nuorisovaliokunnan suunnittelemat naamiaiset sekä Aulangon kylpylän uima-altaat. Viikonlopun aikana valitaan PAMIlle nuorisovaliokunta eli nuorten porukka, joka luotsaa PAMin valtakunnallista toimintaa ja edustaa PAMin nuoria liiton päätöksenteossa vuonna 2018.

- Nuorisofoorumi tuo mukanaan hauskoja yllätyksiä ja jäsenet pääsevät mielenkiintoisella tavalla, ilman pönötystä tutustumaan PAMiin, toisiin alan ammattilaisiin ja tulevaisuuden työn haasteisiin. PAM on nuorten liitto ja siksi jokaista nuorta tarvitaan myös nuorisofoorumissa, Reponen kertoo.

Lisätiedot

PAMin Nuorisofoorumi järjestetään 18.-19.11.2017, Hämeenlinnassa, Hotelli Aulangolla.

Ilmoittaudu tapahtumaan (29.8.2017 alkaen) täällä.
Ilmoittautuminen päättyy 10.10.2017.

Tapahtuma on osallistujille maksuton.

Lisätiedot ja kysymykset:
Eveliina Reponen, nuorisosihteeri