Artikkeli - 13.09.2017 klo 07.00
Gallup

Esimies, mitä olet oppinut alaisiltasi?

Valokuva: GettyImages

”Tänään viimeksi ihastelin myyjän rohkeutta”, paljastaa 12 työntekijän esimies.

”Meillä on paljon maahanmuuttajia työntekijöinä. Heidän ansiostaan olen oppinut suhtautumaan jokaiseen ihmiseen yksilönä ja omana persoonanaan. Valitettavasti vartiointialalla kuulee vieläkin karskia puhetta, joka lokeroi kaikki maahanmuuttajat samanlaisiksi. Ohjeistankin kaikkia kohtelemaan ihmisiä tekojensa, ei ihonvärin tai kansallisuuden mukaan.”
Henkilöstöpäällikkö Teemu Leppäsalko. Vartiointiliike KV Turva Oy. 130 vartijan esimies. Kerava.

”Olen oppinut tiimiläisiltäni tsemppihenkeä ja sitä, että yhdessä jaksamme enemmän. On aamuja, jolloin mietin hotellissa, kuinka kaikesta selviydymme. Yhteinen voimalauseemme on: Team work makes the dream, tiimityöllä unelmat toteutuvat.”
Kohde-esimies Minna Sippola. Siivouspalveluyritys N-Clean, hotelli Ilves. 35 alaista. Tampere.

”Tänään viimeksi ihastelin myyjää, joka suositteli rohkeasti asiakkaalle valikoimiimme juuri tullutta valkoviiniä ja konjakkia. Olisi helppo puhua vain tutuista tuotteista, mutta taitavat myyjät osaavat suositella myös sellaisia juomia, joita eivät vielä itsekään ole ehtineet maistaa.”
Esimies Sami Halmekivi. Alko. 12 myyjän esimies. Kilpisjärvi, Hetta, Muonio ja Kolari.

”Työntekijät ovat auttaneet ymmärtämään, että jokainen kaipaa yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Lämmin ilmapiiri on kuppikakkuleipomomme ja kahvilamme perusta.”
Kahviloitsija Sharron L. Todd. Brooklyn Café & Bakery. 11 alaista. Helsinki.

Kirjoittanut: Kaisa Viitanen