Uutinen - 06.10.2017 klo 15.30
Työehtosopimusneuvottelut

Edessä kaikkien aikojen neuvottelukierros

Täältä tullaan! Pamilaiset puivat tavoitteita tulevalle neuvottelukierrokselle. Keskustelujen lomassa viriteltiin voitontahtoa. Kuva: Eeva Anundi

Juuri päättynyt kaksipäiväinen kokous keräsi yhteen yli 200 pamilaista eri puolilta Suomea keskustelemaan liiton tavoitteista tulevalle työehtosopimuskierrokselle.

”Hyvän taustoituksen avulla varmistamme, että olemme yhdessä valmiita tulevaan neuvottelukierrokseen”, PAMin puheenjohtaja Ann Selin totesi toivottaessaan yli parisataapäisen joukon tervetulleeksi.

Helsinki-Vantaan lentokentän lähellä sijaitseva kokoushotelli täyttyi torstaina liiton hallinnon ihmisistä sekä luottamushenkilöistä ja sopimusalatoimikuntien jäsenistä. Tänään perjantaina jatkuneen tapahtuman anti oli tulevaan, varsin haastavaan sopimuskierrokseen valmistautuminen.

PAM on kartoittanut poikkeuksellisen laajasti eri alojen jäsenten näkemyksiä työehtosopimusneuvottelupöytiin vietäviksi tavoitteiksi. Vantaalla keskustelu tavoitteista jatkui. Tunnelma oli tiivis, sillä edessä on kaikkien aikojen neuvottelukierros, johon kohdistuu jäsenistön suunnalta suuria odotuksia palkkojen ja työehtojen parantamiseksi.

”Ei ole olemassa erillistä liiton ääntä vaan meidän äänemme on kaikkien jäsenten kollektiivinen ääni”, Selin korosti.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus, valtuuston puheenjohtajisto, sopimusalatoimikuntien jäsenet sekä useiden yritysten luottamushenkilöt kokoontuivat yhteiskokoukseen Vantaalle Cumulus Resort Airport Congress Centeriin 5.10.-6.10.