Uutinen - 14.11.2017 klo 17.28

Hiihtokeskus- ja ohjelmapalvelualojen neuvottelut katkenneet

Työnantajaliitto Matkailu- ja ravintolapalvelut MaRa ry katkaisi neuvottelut hiihtokeskusten ja ohjelmapalveluiden työehtosopimuksista. PAMissa pohditaan nyt jatkotoimenpiteitä.

PAM on käynyt neuvotteluja hiihtokeskusten ja ohjelmapalveluiden työehtosopimuksista Matkailu- ja ravintolapalvelut MaRa:n kanssa. PAM on hakenut neuvotteluissa parannuksia työehtoihin ja palkankorotuksia liittokierroksen mukaisesti. Tämä ei käynyt kuitenkaan työnantajille.

- Olemme hakeneet alojen ominaispiirteiden mukaisia työehtojen muutoksia sekä palkankorotuksia, kuten liittokierroksella on tapana. Olimme työnantajien kanssa eri mieltä palkankorotuksen suuruudesta, jonka takia työnantajat katkaisivat neuvottelut, toteaa PAMin edunvalvontajohtaja Jaana Ylitalo neuvottelutilanteesta.

PAM ei ole vielä tehnyt päätöksiä jatkosta. Tilannetta käsitellään seuraavaksi sopimusalatoimikunnissa ja liiton hallituksessa 28.11.