Uutinen - 12.01.2018 klo 14.56
Työelämä

PAMin Antti Veirto Työelämä 2020-blogissa: Toisille meistä "hyvää päivää" on muovikassi

Uudessa blogikirjoituksessa PAMin tutkimuspäällikkö Antti Veirto pohtii asiakaspalvelutyön osaamisen sekä laadun merkitystä ja muistuttaa, että asiakaspalvelussa pienet nyanssit tekevät inhimillisen eron.

Antti Veirto pohtii kirjoituksessaan älykkäitä palveluita ja työelämän muutosta.

Palvelualoilla työ on muuttunut digitalisaation, robotisaation ja muunlaisen teknologian kehittymisen kautta. Globalisaatio muokkaa työtä alalla. Veirton mukaan tämän on näkynyt esimerkiksi automaattikassojen yleistymisenä ja keräilyrobottien käytössä. Tästä johtuen tärkeäksi osaksi asiakaspalvelutyössä muodostuu nimenomaan asiakkaiden kohtaaminen.

"Palvelualoilla on jo pitkään nähty, että työntekijätehtävissä tulee korostumaan yhä enemmän asiakaspalveluosaaminen, asiakkaiden tarpeiden tunnistaminen sekä niiden ennakointi", Veirto kirjoittaa.

PAMin teettämän selvityksen mukaan yli puolet suomalaisista aikuista kokee, että kaupoissa pitäisi olla enemmän henkilökuntaa.

"Vuorovaikutusta kaivataan ja sille annetaan arvo osana palvelutilannetta. Palvelutyön on oltava ekstraa verrattuna yksinäiseen vaelteluun verkkokauppojen virtuaalisten hyllyjen välillä", Veirto toteaa blogissa.

Lue blogikirjoitus Työelämä2020-hankkeen Ilmiöitä työstä -blogista.

 

 

 

 

Uusimmat

Suosituimmat