Uutinen - 08.01.2018 klo 11.30

Vuosi vaihtui – onko jäsenyys kunnossa?

Vuoden alussa on hyvä tarkistaa myös jäsenyysasioiden kunto. PAMin jäsenmaksu on 1,5 % veronalaisesta ansiosta vuonna 2018. Liitto toimittaa veroviranomaisille tiedot vuoden 2017 jäsenmaksuista helmikuun aikana.

Jos sinulla on syystä tai toisesta jäänyt jäsenmaksuja maksamatta, on nyt hyvä hetki laittaa maksuasiat kuntoon.

Voit käydä tarkistamassa jäsenmaksutietosi ja muut jäsenyystietosi PAMin sähköissä asioinnissa.

Jäsenmaksun maksaminen

Helpoin tapa hoitaa jäsenmaksut on antaa työnantajan periä maksut suoraan palkastasi.

Jos syystä tai toisesta työnantajaperintä ei ole mahdollista tai et sitä halua, voit hoitaa jäsenmaksusi myös e-laskulla. E-laskun saat käyttöösi verkkopankkisi kautta. Tällöin saat joka kuukausi automaattisesti e-laskun verkkopankkiisi oikealla viitteellä. Laskun summa on aina sama kuin edellisessä kuussa maksettu jäsenmaksun määrä. Tämän summan voit tarvittaessa muuttaa ennen laskun vahvistamista verkkopankissasi, jos kyseisen kuukauden palkka on ollut erisuuruinen kuin edellisessä kuussa.

Jäsentiedot kuntoon

Ovatko jäsentietosi ajan tasalla? Omien jäsentietojen tarkistaminen ja korjaaminen on helppoa sähköisen asioinnin kautta! Palvelussa voit esimerkiksi ilmoittaa, jos olet vaihtanut työnantajaa tai ammattinimikkeesi on muuttunut. Voit myös tilata itsellesi sähköisen jäsenkortin tai ilmoittaa maksuvapautuksesta. Lisäksi voit päivittää muuttuneita yhteystietojasi kuten sähköpostiosoitteesi tai matkapuhelinnumerosi.

Vapaista ilmoittaminen

Oletko jäämässä vanhempainvapaalle tai lähdössä varusmiespalvelukseen? Jos palkkatulosi keskeytyy ja et saa työttömyyskassan maksamaa etuutta, ilmoita asiasta liittoon. Tällöin emme peri sinulta jäsenmaksua, koska olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen. Voit ilmoittaa vapaista täällä.

Oletko vaihtanut tai vaihtamassa työpaikkaa?

Jos vaihdat työpaikkaa ja työnantaja on perinyt jäsenmaksut suoraan palkastasi, muista valtuuttaa PAM toimittamaan uusi perintävaltakirja uuden työnantajasi palkanlaskijalle. Lisätietoja