Uutinen - 02.02.2018 klo 16.58
Työehtosopimusneuvottelut

Marava-alan tes-neuvottelut jatkuvat ensi viikolla

Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajanpalveluiden työehtosopimusneuvotteluissa ei vielä löytynyt ratkaisua, joten ensi viikon torstaina jatketaan.

PAMin ja työnantajaliitto MaRa ry:n neuvottelijat tapasivat jälleen perjantaina 2.2. ja jatkoivat neuvotteluja matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajanpalveluissa työskentelevien työntekijöiden ja esimiesten uudesta työehtosopimuksesta. Osapuolet kävivät keskusteluja tavoitteista puoli viiteen saakka illalla, mutta neuvottelutulokseen ei vielä päästy. Seuraavan kerran neuvotteluja jatketaan ensi viikon torstaina 8.2.

Alan vanha työehtosopimus päättyi tammi-helmikuun vaihteessa, mutta sen ehtoja noudatetaan siihen saakka kunnes uusi sopimus syntyy. Nyt ollaan kuitenkin ns. sopimuksettomassa tilassa, ja jos neuvottelut jostain syystä jumiutuisivat, sopimuksettoman tilan aikana myös työtaistelutoimet ovat mahdollisia. Tes-neuvotteluissa on melko yleistä, että sopimukseen päästään vasta kun vanhan tessin voimassaoloaika on jo päättynyt.