Tiedote - 10.02.2018 klo 14.17
Työehtosopimusneuvottelut

PAMin hallitus seuraa huolestuneena tilannetta kiinteistöpalveluiden tes-neuvotteluissa

PAMin ja Kiinteistötyönantajat ry:n neuvottelut ovat olleet katkolla jo reilun viikon. PAMin hallitus toivoo, että neuvottelujen ilmapiiri normalisoituisi.

Palvelualojen ammattiliito PAMin hallitus kokoontui tänään lauantaina käsittelemään työehtosopimusneuvotteluiden tilannetta PAMin eri sopimusaloilla. Erityisen huolissaan hallitus oli tilanteesta kiinteistöpalvelualan neuvotteluissa. PAMin ja Kiinteistötyönantajat ry:n neuvottelut ovat olleet tauolla jo reilun viikon.

”PAM haluaa neuvottelupöytään, jossa on edellytykset aidolle sopimiselle. Haluamme alalle työehtosopimuksen, joka parantaa siivoojien, kiinteistönhoitajien ja talonmiesten työnteon ehtoja. Työnantajaliiton heikennykset tietenkin torjumme”, PAMin puheenjohtaja Ann Selin kuvaa hallituksen tuntoja.

PAMin hallitus on valmiudessa tekemään päätöksiä lyhyelläkin varoitusajalla, jos neuvottelut eivät näytä etenevän.

PAM neuvottelee parasta aikaa useille muille yksityisen palvelun sopimusaloille työehtosopimusta. Suurimpia niistä ovat kaupan ala ja majoitus-, ravitsemus-, ja vapaa-ajanpalvelu ala.

”Minkään muun alan neuvotteluissa ei ole ollut tällaisia vaikeuksia, vaikka tekemistä niissäkin toki on”, Selin sanoo.

Kiinteistöpalvelualan yleissitovan työehtosopimuksen piirissä on noin 70000 työntekijää.