Tiedote - 21.03.2018 klo 10.30
Työttömyys

PAM avaa työnhakupalvelun

PAM on avannut jäsenilleen ja palvelualojen töistä kiinnostuneille työnhakuportaalin. Palvelussa tarjotaan tietoa palvelualojen avoimista työpaikoista ja näin tuetaan jäseniä työnhaussa.

Palvelualojen ammattiliitto PAM on avannut jäsenilleen ja palvelualojen töistä kiinnostuneille Duunisivut-työnhakuportaalin, joka auttaa työpaikkojen löytämisessä sekä työllistymisessä palvelualoille.

”Palvelualat ovat merkittävä työllistäjä Suomessa. Haluamme olla mukana huolehtimassa siitä, että palvelualojen ammattilaisten ja avoimien työpaikkojen tiet kohtaavat tulevaisuudessakin”, PAMin puheenjohtaja Ann Selin toteaa.

Työvoimapalvelut tulevat mullistumaan, kun nykyisten Työ- ja elinkeinotoimistojen palveluita siirretään tulevien maakuntien vastuulle. Selin on huolissaan siitä, että työttömiä kohtaan esitetään kasvavia velvoitteita, mutta heille suunnattuja palveluita ei ole samassa suhteessa kohennettu.

”Uskon, että kaikki uudet työllisyyttä edistävät keinot ovat tarpeen etenkin nyt. Myös ammattiliitoilla on oma roolinsa tässä”, Selin
Selin toteaa, että elämme työnvälityksen murroskautta. Yksityisten toimijoiden rooli kasvaa nopeasti. Siitä, millaiseksi työvoimapalveluiden tarjonta muuttuu, ei tunnu olevan varmuutta kenelläkään.

”Me pidämme tärkeänä, että yksilölliset tarpeet huomioidaan työnvälityspalveluissa. Tässä suhteessa maan hallituksen toimet ovat olleet riittämättömiä. Lisäksi osa tehdyistä toimenpiteistä on jopa heikentänyt työttömien asemaa”, Selin toteaa.

PAM toteuttaa Duunisivut-palvelun yhdessä Duunitori Oy:n kanssa. Jatkossa PAMin edustamien alojen ja ammattien avoimia työpaikkoja löytää liiton verkkosivujen kautta. Palvelu on avoin kaikille.

”Duunisivujen kautta haluamme helpottaa alojemme työpaikkojen löytämistä ja vähentää mutkia matkalla uuteen työhön”, kertoo PAMin tutkimuspäällikkö Antti Veirto.

Duunitorin koko työpaikkadatasta tuodaan palvelunkäyttäjien nähtäväksi nimenomaan pamilaisten alojen työpaikkoja. PAMin Duunisivuilta löytää myös liiton jäsenyyteen liittyvää tietoa sekä PAMin ajankohtaisia asioita.

”Toivon, että palvelualojen työpaikkaa etsivät käyttävät palvelua mahdollisimman laajasti”, Veirto toteaa.

PAMin Duunisivustolla avoimia työpaikkoja voi tarkastella erilaisten hakuehtojen kautta. Hakuehtoja ovat esimerkiksi työn osa- tai kokoaikaisuus ja työpaikan sijainti. Omat haut voi tallentaa hakuvahtiin, jonka avulla voi seurata palveluun tulevia uusia työpaikkailmoituksia. Työpaikat tulevat suoraan Duunitorin palvelusta. Näin ollen PAM ei vastaa ilmoitusten sisällöstä. Duunitori on toteuttanut vastaavia palveluita myös muiden ammattiliittojen kanssa.

PAMin Duunisivustoon pääsee pam.fi –verkkosivujen kautta tai suoraan osoitteessa http://tyopaikat.pam.fi/