Uutinen - 12.03.2018 klo 10.00

PAM mukana digitalisaation vaikutuksia selvittävässä tutkimushankkeessa

Kuva: Gettyimages

Työelämä on murroksessa. Digitalisaatio, robotit ja keinoäly tulevat kiihtyvässä määrin myös palvelualoille. Miten jaksan työelämän myllerryksessä? PAM on mukana tuottamassa tutkittua tietoa ajankohtaisista työelämän haasteista.

PAM on mukana Jyväskylän ja Tampereen yliopistojen tutkimuksessa selvittämässä sitä, miten työelämän kiihtyvä tahti ja uudenlaiset työn vaatimukset näkyvät työssä. Tänään julkaistavalla kyselyllä kerätään tietoa siitä, miten uusien työn vaatimusten kanssa selviydytään ja miten ne heijastuvat työhyvinvointiin.
Kutsu kyselyyn toimitetaan 5 000:lle satunnaisesti valitulle PAMin jäsenelle. Mikäli saat kyselyn, kannattaa siihen vastata, ja kertoa kokemuksia nykyisestä työelämästä.

Tutkimukseen vastanneiden kesken arvotaan lahjakortteja.

Tutkimuksen toteuttaa Tampereen ja Jyväskylän yliopistojen työ- ja organisaatiopsykologian osaamiskeskittymä WOPC. Tutkimusta rahoittaa Suomen Akatemia. PAM on yksi hankkeen neljästä yhteistyökumppanista.

PAM hyödyntää hankkeen tuottamaa tietoa ja tuloksia jäsenistönsä työolojen kehittämiseksi ja työhyvinvoinnin parantamiseksi.