Uutinen - 04.04.2018 klo 15.00

Kiinteistöpalvelualan pohjoismaisten ammattiliittojen verkkosivusto on avattu

Käy tutustumassa palvelualan pohjoismainen unioni SUN:in uuteen verkkosivustoon. Peruskuva: GettyImages.

Palvelualan pohjoismainen unioni SUN on pohjoismainen järjestö, joka koostuu neljän eri alan ammattiliitoista: Kiinteistö-, siivous-, vakuutus- ja vartiointi/turvallisuusala. Jatkossa voit seurata näiden alojen uutisia ruotsiksi ammatillisesta näkökulmasta uudelta yhteispohjoismaiselta verkkosivustolta.

SUNilla  on jäsenliittoja Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Färsaarilla. Yhteensä ne edustavat yli 100 000 jäsentä. Puheenjohtajuus kiertää jäsenmaiden välillä, ja tällä hetkellä PAMin edunvalvontajohtaja Jaana Ylitalo toimii puheenjohtajana SUNissa.

Yhteistyön tiivistämiseksi ja joustavan tiedonkulun varmistamiseksi eri alojen pohjoismaisten ammattiliittojen välillä on perustettu yhteinen verkkosivusto. Verkkosivustolla julkaistaan pohjoismaisesta näkökulmasta tärkeitä uutisia, ja lisäksi ammattiliitot ja niiden yhteystiedot on esitelty lyhyesti. Voit tutustua sisältöön osoitteessa www.serviceunionen.com.

Tietoa SUNista
SUNin tehtävä on edistää jäsenliittojen ja kunkin alan jäsenten välistä ay-solidaarista yhteistyötä. SUN keskittyy ay-toiminnan ja ammattialojen sekä muiden olojen kehittämiseen eri aloilla kussakin jäsenmaassa. Palvelualan pohjoismainen unioni tukee myös työtaisteluun ryhtyviä jäsenliittoja.

Teksti: Marie Sandberg-Chibani