Uutinen - 12.04.2018 klo 13.51

Restamax ja Royal Ravintolat yhdistyvät yhdeksi Pohjoismaiden suurimmista ravintolakonserneista

Restamaxin ravintolakonsepteja ovat muun muassa Bella Roma -ravintolat. Kuva: Restamax

Tamperelainen pörssiyhtiö Restamax ostaa Royal Ravintolat. Kaupan arvioidaan toteutuvan kesän 2018 aikana. Royal Ravintoloiden pääluottamusmies povaa lisää haasteita ainakin itselleen.

Tamperelainen Restamax ostaa Royal Ravintolat. Samalla syntyy yksi Pohjoismaiden suurimmista ravintolakonserneista.

Royal Ravintolat -konserniin kuului vuoden 2017 lopussa yhteensä 35 yksilöllistä ravintolaa, 21 Hanko Sushi -ravintolaa, 7 Pizzarium-ravintolaa sekä 4 Sandro-ravintolaa eri puolilla maata. Muita tunnettuja konsernin kuuluvia ravintoloita ovat muun muassa Savoy, Löyly, Elite, Ravintola Palace ja Ravintola Teatteri.

Restamax puolestaan on vuonna 1996 perustettu tamperelaislähtöinen yhtiö. Sen nykyiset pääomistajat ovat Timo Laine ja Mikko Aartio. Sillä on yhteensä 130 ravintolaa ja 2 250 työntekijää. Sen ravintolakonsepteja ovat ovat muun muassa Classic American Diner ja Bella Roma.

Kaupan arvioidaan toteutuvan kesän 2018 aikana. Royalilaiset siirtyvät Restamaxiin vanhoina työntekijöinä.

Royal Ravintoloiden pääluottamusmies Tapio Ojanen kertoo, että yhdistyminen tuo hänelle paljon haasteita.

”Vastuu ainakin kasvaa ja tietotaitoa tarvitaan henkilöstön asioiden hoitamisessa”, Ojanen sanoo.

Pörssitiedotteen mukaan yhtiö tulee panostamaan merkittävästi kansainvälistymiseen. Restamaxilla on jo 11 ravintolaa Kööpenhaminassa Tanskassa.

Ojanen korostaa, että hänelle haasteena tulee olemaan se, kuinka tavoittaa henkilökunta tulevaisuudessa. Tapio Ojanen kuuluttaakin kaipaavansa lisää verkostoa siihen, että tietää, kuinka työpaikoilla voidaan.