Tiedote - 16.05.2018 klo 13.30
Yhteiskunta

Ann Selin jättää PAMin puheenjohtajan tehtävän kesällä 2019

Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin ilmoitti PAMin valtuustolle, että tämä on hänen viimeinen kautensa PAMin puheenjohtajana. Selinin seuraaja valitaan PAMin liittokokouksessa kesäkuussa 2019.

PAMia vuodesta 2002 johtanut Ann Selin ilmoitti tänään PAMin valtuuston kokouksessa, ettei aio asettua enää ehdolle PAMin puheenjohtajaksi.

– Tämän kauden päättyessä olen ollut puheenjohtajana yli 16 vuotta. Se on pitkä aika ja erityisen pitkä aika hoitaa näin vastuullista tehtävää. Olen saanut tänä aikana oppia ja kokea monenlaista. Puheenjohtajuus PAMissa on etuoikeus, mutta koen, että nyt on aika luopua tästä roolista. En siis tule olemaan ehdolla puheenjohtajaksi ensi vuoden liittokokouksessa.

Selin on puheenjohtajana PAMin liittokokoukseen saakka, eli kesäkuuhun 2019. Hän ei kertonut vielä jatkosuunnitelmistaan.

– Aion johtaa liittoa täysillä myös tulevan vuoden. Haluan jättää liiton seuraajalleni vauhdista, en pysähtyneenä. Vuoden aikana luodaan seuraavien työehtosopimusneuvottelujen lähtökohdat, tehdään vahvaa vaikuttamistyötä yhteiskunnallisten vaalien vuoksi ja valmistaudutaan PAMin liittokokoukseen, jossa päätetään liiton tulevaisuuden linjauksista. En ole vuoden päästäkään eläkkeelle jäämässä.

Selin kiitti vuosien aikana saamastaan tuesta ja korosti puheessaan, että uuden puheenjohtajan valinta on liitolle mahdollisuus.

– Muutos liiton ykköspaikalla on mahdollisuus nähdä asioita uudesta kulmasta sekä mahdollisuus tehdä uutta ja uudella tavalla.