Uutinen - 15.05.2018 klo 16.11
Osa-aikainen työ

Jopa 1500 Restelin ekstratyöntekijää siirtyy Baronan palvelukseen

Resteliltä siirtyy noin 1500 tarvittaessa töihin kutsuttavaa osa-aikaista ravintolatyöntekijää Baronalle kuuluviin Opteam Yhtiöihin. Kyseessä on liikkeenluovutus, eli he siirtyvät vanhoina työntekijöinä.

Restel ja Barona ovat solmineet sopimuksen, jonka myötä jopa 1500 tarvittaessa töihin kutsuttavaa ravintolatyöntekijää sekä kaksi toimihenkilöä siirtyvät vanhoina työntekijöinä Resteliltä Baronalle kuuluvien Opteam Yhtiöiden palvelukseen. Samalla sovittiin, että Restel käyttää Opteamin palveluksia ekstratyövoimaa tarvitessaan.

”Haimme strategista kumppania, jolla on työntekijöidemme kannalta parhaat edellytykset työllistää heidät meidän toimipisteissämme sekä panostaa heidän perehdytykseensä ja kehitykseensä”, Restelin henkilöstöjohtaja Merja Rissanen kommentoi tiedotteessa.

”Opteamin kautta työntekijöille avautuu työllistymismahdollisuuksia myös muissa asiakasyrityksissämme”, Opteamin HoReCa-toimialan johtaja Mikael Nuotio lisäsi.

Restelin luottamushenkilöt saivat tiedon sopimuksesta vasta tiistaina, mutta PAMin saamien tietojen mukaan Baronan on tarkoitus tavata heitä myöhemmin ja keskustella muutoksista.

Restelillä on useissa eri ketjuissa yhteensä noin 170 ravintolaa. Barona taas on Suomen suurin henkilöstöpalvelualan yritys.