Uutinen - 21.05.2018 klo 15.00
Työelämä

Kohtaamisia työpaikoilla – PAMia ilmassa -päivät tuovat liiton työntekijät ja aktiivit työpaikoille

Jenni Rantala Kuvaaja: Eeva Anundi

PAMia ilmassa -päiviä vietetään 6.–7.6. eri puolilla Suomea. Liiton työntekijät ja aktiivit liikkuvat laajasti kaikkialla, missä palvelualan ammattilaisia parhaiten tapaa.

PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät 6.–7.6. palvelualojen työpaikoilla kertomassa työntekijöille keväällä neuvotelluista palkankorotuksista ja siitä, mikä muuttui työehdoissa.

”Tavoitteena on, että mahdollisimman moni saa päivien aikana tietoa uusista työehdoista ja pystyy sen jälkeen paremmin pitämään huolta omista oikeuksistaan työelämässä”, pohjustaa tuottaja Jenni Rantala PAMin vaikuttamisviestinnän yksiköstä PAMia ilmassa -päivien tarkoitusta.

”Meidät voi bongata esimerkiksi kauppakeskuksissa, huvipuistoissa ja matkailualan työpaikoilla.”

Rantala vastaa tapahtuman näkyvyydestä ja jaettavasta materiaalista sekä muun muassa koordinoi viestintää sosiaalisessa mediassa. Hän haastaa kaikki PAMin ammattiosastot ja luottamushenkilöt mukaan.

”Ammattiosastojen aktiivit voivat kiertää vaikka oman alan työpaikkoja, luottamushenkilöt taas ottaa yhteyttä edustamiinsa työntekijöihin. Aluetoimistoista saa tukea ja apua päivien suunnitteluun. Myös jakomateriaaleja, kuten taskutessejä ja liittymismateriaalia, on saatavilla.”

PAMin aluetoimistot ovat kiinni kampanjapäivien aikana. Toimiston sijaan henkilökuntaa tavoittaakin paremmin työpaikoilta. Palvelunumeroihin vastataan kuitenkin normaalisti. Rantala toivoo päivien ajaksi aurinkoista ja kesäistä säätä.

”Toivottavasti meillä on päivien aikana runsaasti iloisia ja antoisia kohtaamisia.”

PAMia ilmassa -päivät järjestettiin ensimmäisen kerran viime kesänä.

”Viimevuotinen tapahtuma oli menestys! Tapasimme valtavan määrän palvelualojen työntekijöitä kahden päivän aikana ja meidät otettiin työpaikoilla ilolla vastaan. Tänä vuonna jatkamme näitä päiviä ja tavoitteena on vähintäänkin sama kattavuus. PAMia on siis todellakin ilmassa 6.–7. kesäkuuta! Jos haluat tulla mukaan kiertämään PAMin iloiseen porukkaan, ilmoittaudu lähimpään aluetoimistoon."

Lähde mukaan PAMia Ilmassa -kiertueelle!

Ota yhteyttä lähimpään aluetoimistoosi ja ilmoittaudu mukaan.