Uutinen - 06.06.2018 klo 13.13
Tapahtuma

Linnanmäki kielsi PAMin kierroksen: Työntekijöille ei saanut jakaa esitteitä

PAMin työntekijät ja aktiivit joutuivat poistumaan Linnanmäeltä, koska heitä kiellettiin puhumasta työntekijöiden kanssa. Kuva: Tero Leponiemi

PAMin väki ei saanutkaan kiertää Linnanmäellä PAMia ilmassa -tapahtuman merkeissä, kun huvipuiston johto kielsi puhumasta työntekijöille ja jakamasta esitteitä. PAMin aluepäällikkö Johanna Sparf on tyrmistynyt.

PAMia ilmassa -päivät saivat keskiviikkona erikoisen käänteen Linnanmäellä, kun aiemmin yrityksen kanssa sovittua kierrosta ei saanutkaan tehdä. Linnanmäen markkinointipäällikkö Tero Sjöberg kielsi paikalle saapunutta PAMin henkilökuntaa ja aktiiveja keskustelemasta puiston työntekijöiden kanssa ja jakamasta heille PAMin esitteitä.

Asia oli sovittu aiemmin puhelimitse, mistä Sjöberg vaati todisteita. Hän ilmoitti PAMin edustajille, että kieltää Linnanmäellä kiertämisen, vaikka ei suoranaisesti ryhdy estämään sitä.

”Ei voi olla niin, etteivät ammattiliiton edustajat saa keskustella työntekijöiden kanssa ja jakaa liiton materiaalia. Suorastaan olen tyrmistynyt tästä”, PAMin Helsinki-Uudenmaan alueen aluepäällikkö Johanna Sparf tiivistää, ja näkee linjauksessa merkkejä ammattiliittovastaisuudesta.

PAMin aluepäällikkö Johanna Sparf keskusteli Linnanmäen markkinointipäällikön Tero Sjöbergin (keskellä) kanssa. Kuva: Tero Leponiemi

”Linnanmäen kanssa on aiemminkin ollut sellaista henkeä, että ei olla kovin avoimia, vaan kaikki pitää sopia etukäteen hyvin tarkkaan johdon kanssa. Me olisimme halunneet positiivisessa hengessä pystyttää alueelle PAMin teltan ja jakaa esitteitä ja ilmapalloja, mutta se jo aiemmin kiellettiin”, Sparf kertoo.

”Lisäksi PAMia ilmassa -päivistä on keskusteltu etukäteen työnantajaliitto MaRa ry:n kanssa. MaRa tiedotti tapahtumasta jäsenyrityksilleen, joihin Linnanmäkikin kuuluu.”

Sparf harmittelee sitä, että tapausta oli todistamassa myös parikymmentä PAMin nuorta aktiivijäsentä, jotka saivat hyvin erikoisen kuvan yrityksen henkilöstöpolitiikasta.