Uutinen - 29.11.2018 klo 13.00
Ammattiosasto

Lilli Kilpisen ammattiosasto otti puhelimen käteen ehdokashankinnassa

Lilli Kilpinen kertoo, että ammattiosastossa haluttaan madaltaa kynnystä lähteä liittokokousvaaliehdokkaaksi.

Osaston varapuheenjohtaja kaipaa PAMin liittokokousvaalien ehdokkaiksi erilaisia ihmisiä ja erityisesti nuoria.

PAM hotelli- ja ravintola-alan Tampereen osaston varapuheenjohtaja Lilli Kilpinen kertoo, että liittokokousvaaliehdokkaita hankittaessa ennakkoluulottomuus on valttia.

”Halusimme madaltaa kynnystä lähteä liittokokousvaaliehdokkaaksi. Niinpä soitimme kaikki työpaikkojen luottamushenkilöt ja yhteyshenkilöt läpi ja kyselimme kiinnostusta lähteä ehdokkaaksi.”

Kilpinen kertoo, että hän korostaa ehdolle lähtemistä miettiville erityisesti sitä, että lähtemällä liittokokousvaaliehdokkaaksi sitoutuu ensin vain kolmen päivän liittokokoukseen.

”Esimerkiksi valtuustoon haluamisen ajatusta ehtii sitten makustella matkan varrella.”

Vastaanotto on ollut kahdenlaista. Kilpinen kertoo, että osalle liittokokousvaaliehdokkaaksi lähteminen on ehdoton ei, mutta ovat he saaneet ihmiset innostumaankin. Hän sanoo korostavansa sen tärkeyttä, että ehdokkaiksi saataisiin erilaisia ihmisiä, jotta äänestysprosentti saadaan mahdollisimman korkeaksi.

Lilli Kilpinen nauraa, ettei ammattiosastossa aiota lannistua kieltävistä vastauksistakaan, vaan ehdokashankinta jatkuu edelleen aktiivisena.

”Toivon erityisesti nuoria ehdokkaiksi. Olisi hienoa, jos he aktivoituisivat.”

Teksti: Lotta Jokinen