Artikkeli - 07.11.2018 klo 15.43

Työkaverin kannustus antoi Jonna Keräselle sysäyksen liittyä ammattiliittoon

Erilaisten asiakkaiden kohtaaminen on Jonna Keräsen mielestä parasta hänen työssään vastaanottovirkailijana. Kuva: Aake Roininen

Iisalmelainen Jonna Keränen ajatteli, että jos kerran löytyy hänen etujaan työelämässä ajava taho, niin siitä voi olla vain hyötyä. Niinpä hän päätti liittyä PAMiin.

Vauhtia matkailualan ammattilaisen Jonna Keräsen elämästä ei puutu, sillä hän tekee kolmivuorotyönsä lisäksi valokuvauskeikkoja ja hoitaa uutta hevostaan. Jonna kertoo nyt työstään sekä siitä, miksi liittyi PAMin jäseneksi.

Olen Jonna Keränen ja 20 vuotta.

Asun Iisalmessa.

Työskentelen vastaanottovirkailijana Iisalmen Original Sokos Hotel Koljonvirrassa. Lisäksi teen silloin tällöin lisätunteja tarjoilijana Rossossa sekä baarityöntekijänä Kuohu-karaokebaarissa. Molemmat sijaitsevat samassa rakennuksessa hotellin kanssa.

Opiskelin lukion lisäksi matkailualan ammattitutkinnon.

Työni on kolmivuorotyötä, johon kuuluu monipuolisia asiakaspalvelun ja myyntipalvelun tehtäviä. Mitä ikinä asiakkaat haluavatkaan, pyrimme palvelemaan heitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Parasta työssäni on asiakaspalvelu, sillä pidän erityisesti erilaisten ihmisten kohtaamisesta. Hotellillamme käy vierailijoiden lisäksi myös paljon paikallisia iisalmelaisia, mikä tekee asiakaskunnastamme hyvin monipuolista.

Tiivis työporukka tuo turvallisuuden tunteen työpaikalla. Monilla työkavereillani on takanaan pidempi työura kuin minulla, ja heiltä voin aina kysyä neuvoa tai apua tarvittaessa. Kun tehdään porukalla töitä hyvässä hengessä, ja heitetään välillä vitsiäkin, niin se positiivinen tunnelma heijastuu myös asiakkaisiin päin.

Liityin PAMiin, koska koen että ammattiliitto ajaa alani asioita ja tarjoaa tukea työelämässä. Olin pohtinut liittymistä jo aiemmin, mutta työkaverini kannustus antoi viimeisen sysäyksen PAMiin liittymiselle.

Vapaa-aikani on vauhdikasta, koska olen myös valokuvausalan yrittäjä. Viime kesänä vapaa-aikani oli täynnä valokuvauskeikkoja, sillä kesällä järjestetään paljon häitä ja muita juhlia. Lisäksi vietän vapaa-aikaani koirani sekä hiljattain heräteostoksena hankitun Irlannincob-hevosen parissa.

Tulevaisuudessa suunnittelen jatkavani työskentelyä matkailualalla, sillä tykkään alasta paljon ja töitä tuntuu riittävän.

Teksti: Minna Raitapuro