Tiedote - 02.11.2018 klo 15.20
Työehtosopimusneuvottelut

Vartiointialalle uusi lakkoilmoitus – PAM ilmoitti 8 uudesta lakkokohteesta

Palvelualojen ammattiliitto PAM päätti useista uusista yrityskohtaisista lakoista, jotka toteutetaan 8 turvallisuusalan yrityksessä marraskuussa.

Lakot koskevat Loomis Services Suomi Oy:tä, Loomis Suomi Oy:tä, Loomis Value Solutions Oy:tä, Avarn Cash Solutions Oy:tä, Avarn Manned Security Oy:tä, Avarn Patrol Security Oy:tä, Avarn Retail and Aviation Security Oy:tä ja Avarn Security Oy:tä.

Lakko alkaa kyseisissä yrityksissä maanantaina 19.11. kello 06.00 ja päättyy tiistaina 20.11. kello 24.00. Lakon piirissä on kaikki yritysten vartiointialan työehtosopimuksen alaiset työt, joita tekee yhteensä noin 2900 työntekijää.

Aiemmin PAM on julistanut marraskuussa toteutuvia lakkoja vartiointialalle seuraavasti:
• Prevent 360 Turvallisuuspalvelut Oy, 9.11. kello 14 – 10.11. kello 24

• Securitas Oy ja Securitan Palvelut Oy:n lakko siirtyy kahdella viikolla, eli lakon uusi ajankohta on 20.11. klo 14.00 – 21.11. klo 24.00.

PAMin ensimmäinen 3 vuorokauden koko vartiointialaa koskeva lakko järjestettiin 24.-26.10.2018.

Vartiointialan työehtosopimuksen piirissä on noin 8500 työntekijää, jotka työskentelevät muun muassa vartijoina, turvatarkastajina, vahtimestareina ja arvokuljettajina. Sopimus on yleissitova. Alalla on oltu sopimuksettomassa tilassa 1.5.2018 alkaen, kun edellinen työehtosopimuskausi päättyi 30.4.2018.

Korjaus tehty uusiin yrityskohtaisiin sekä Securitaksen lakkojen ajankohtiin 2.11. klo 15.30.