Uutinen - 08.03.2019 klo 14.00
Yhteistoiminta

Veikkauksen työntekijät marssivat ulos ympäri Suomen

Kuva: Veikkaus.

Työntekijät osoittavat ulosmarsseilla pettymystään Veikkaus Oyj:n aikeille lopettaa ravintolapelitoiminta Suomessa. Työntekijälle on lisätietoa faktalaatikkossa alempana.

Veikkauksen työntekijöiden ulosmarssit ovat alkaneet ympäri Suomen Caswo Kasinopelinhoitajat ry:n aiemman päätöksen mukaisesti. Ulosmarssien taustalla on Veikkaus Oyj:n tammikuussa aloittamat yt-neuvottelut ja aikeet lopettaa ravintolapelitoiminta Suomessa. Yt-neuvotteluiden myötä pelitoiminta uhkaa loppua 162 ravintolasta ja liipasimella ovat 400 henkilön työtehtävät. Myös Pelaamo-pelisaleihin suunnitellut osa-aikaistamiset herättävät vastustusta.

”Pääkaupunkiseudun Feel Vegas -peliklubit, kovimmin tuottavat Pelaamot sekä suuri osa muualla Suomessa sijaitsevista Pelaamoja ovat nyt kiinni ”, Veikkauksen alueluottamusmies Mila Kangasniemi kertoo.

”Työntekijöille Veikkauksen aikeet lopettaa ravintolapelitoiminta on ollut märkä rätti vasten kasvoja, ja he ovat todella näreissään. Missä on Veikkauksen omiin arvoihin kuuluva vastuullisuus?” Kangasniemi kysyy.

Veikkauksen pääluottamusmies Juha Inkeroinen peräänkuuluttaa niin ikään Veikkaukselta yhteiskuntavastuuta. Hän on saanut runsaasti yhteydenottoja työntekijöiltä.

”Tämä on ollut kova ratkaisu Veikkaukselta. Meille on tullut paineita jatkaa mielenilmauksia aamuun saakka”, Inkeroinen kertoo.

Caswo Kasinopelinhoitajat ry on ilmoittanut, että se ei voi taata työrauhan säilymistä 8.3. ilta -ja yövuorojen sekä 9.3. aamuyöstä päättyvien työvuorojen aikana.

"Olemme tehnyt päätöksen maksaa mielenilmaukseen osallistujille 80€:n suuruisen aktiivirahan johtuen ulosmarsseihin liittyvästä mahdollisesta ansiomenetyksestä. Emme olisi haluneet joutua tällaiseen tilanteeseen", Caswo Kasinopelinhoitajat ry:n puheenjohtaja Arto Halonen kertoo.

Veikkauksen yhteistoimintaneuvottelut suututtavat työntekijöitä – työrauhaa voi olla vaikea turvata

Selin: Veikkauksen yt-neuvottelut ovat epäreilut myös ravintoloille

PAM ja Pro huolissaan Veikkauksen yhteiskuntavastuuttomuudesta

Työntekijä! Mitä sinun täytyy tietää ulosmarsseista?

Caswo Kasinopelinhoitajat ry on ilmoittanut, että se ei voi taata työrauhan säilymistä 8.3. ilta -ja yövuorojen sekä 9.3. aamuyöstä päättyvien työvuorojen aikana.

Mielenilmaukseen osallistuvat jäsenet saavat 80€:n suuruisen aktiivirahan johtuen ulosmarsseihin liittyvästä mahdollisesta ansiomenetyksestä.

Aktiivirahaan oikeutettuja pyydetään ilmoittamaan osallistumisensa osoitteeseen Caswo638@gmail.com.