Uutinen - 10.05.2019 klo 14.39
Liittokokous

Aidanjuuri-Vestala ilmoittautui ehdolle PAMin puheenjohtajaksi

Vantaalainen Tanja Aidanjuuri-Vestala ilmoittautui tänään ehdolle PAMin puheenjohtaksi. Ehdokkaita on nyt kuusi.

PAMin puheenjohtajaehdokkaaksi on ilmoittautunut jo kuudes henkilö, kun kisaan lähti perjantaina mukaan myös Tanja Aidanjuuri-Vestala. 32-vuotias Aidanjuuri-Vestala on varaluottamusmies ja ammattiosaston Pam-Stockmannin osasto 013 ry:n johtokunnan jäsen.

”Palkansaajien tulee saada nyt ja tulevaisuudessa taistella omista oikeuksistaan, ja heidän täytyy kyetä maksamaan elämisensä yhdellä palkalla. Meidän tulisi tiukasti miettiä, ovatko aktiivimallin kaltaiset heikennykset perusteltuja ja positiivisia muutoksia", Aidanjuuri-Vestala kertoo tiedotteessaan.

Aidanjuuri-Vestala on työskennellyt koko aikuisikänsä kaupan alalla. Poliittiselta kannaltaan hän on perussuomalainen. Hänellä on monia luottamustoimia, hän on muun muassa Vantaan kaupungin valtuuston varavaltuutettu ja Vantaan perussuomalaisten hallituksen varajäsen.

Hän kertoo haluavansa edistää nuorten mahdollisimman nopeaa työllistymistä, mikä vähentää syrjäytymisen riskiä. Hän kertoo pohtineensa paljon digitalisaatiota ja robotisaatiota ja sitä, mitä tapahtuu automaation tuoman tehokkuuden vuoksi syrjään jääneille ihmisille.

Tanja Aidanjuuri-Vestala

Liiton puheenjohtaja valitaan PAMin liittokokouksessa, Helsingissä 4.– 6.6.2019. Liittokokoukseen osallistuu 373 jäsenvaaleilla valittua edustajaa.

Puheenjohtajuutta tavoittelevat Aidanjuuri- Vestalan lisäksi SAK:n työehdot -osaston johtaja Annika Rönni-Sällinen, varaluottamusmies Jouni Tallgren, ammattiosaston varapuheenjohtaja Ville-Valtteri Pussinen, liiton aktiivi Jouni Suomalainen sekä ammattiosaston puheenjohtaja Petri Pasanen.