Yhteiskunta - 10.06.2021 klo 08.33

Älä tyhjää jauha – äänestä sen puolesta, että kaikille riittää purtavaa

Vaalipäivänä sunnuntaina 13.6. kannattaa jokaisen PAMin jäsenen käyttää äänioikeuttaan, kehottaa liiton puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen.

Sunnuntaina järjestettävissä kuntavaaleissa selviää, ketkä kunnissa tekevät päätöksiä seuraavien neljän vuoden aikana.

”Nyt on aika äänestää PAMin jäseniä, jotta kunnissa tehtävissä päätöksissä kuuluu tulevaisuudessa vahvasti palvelualoilla työskentelevien ääni”, rohkaisee Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen.

Kunnat ovat olemassa asukkaitaan varten ja siksi niiden palveluiden on toimittava ihmisten ehdoilla. Rönni-Sällinen huomauttaa, että lukuisat palvelualojen työntekijät tekevät työtä epäsäännöllisinä aikoina, joka täytyy ottaa aiempaa paremmin huomioon kuntien palveluista päätettäessä.

”Vanhempien epäsäännöllisinä työaikoina tekemä työ haastaa päiväkoti-ikäisten lasten lisäksi myös alakoululaisia, jotka saattavat joutua viettämään pitkiä aikoja yksin. Siksi perheiden palveluita on kehitettävä ja vuorohoito-oikeutta laajennettava myös pieniin koululaisiin”.

PAM korostaa kuntavaaliteemoissaan palveluiden toimivuutta ja sitä, että kuntien on jatkossa otettava nykyistä paremmin huomioon ihmiset, jotka omalla työllään mahdollistavat yhteiskunnan pyörimisen kellon ympäri. Kuntien olisi tehtävä työn tekeminen mahdollisimman helpoksi ja huomioitava se muun muassa palvelutarjonnassa, julkisen liikenteen vuorosuunnittelussa sekä palvelupaikkojen sijoittelussa.

Satoja PAMin jäseniä ehdolla vaaleissa

PAMin jäseniä on ehdolla kuntavaaleissa liittoon 9.6.2021 saapuneiden tietojen mukaan 470 henkilöä 150 eri kunnasta. Ehdokkaista valtaosa on täyttänyt tietonsa myös liiton verkkosivuilta löytyvään ehdokasgalleriaan. Sen avulla tutustua ehdokkaiden ajatuksiin kuntien kehittämisestä.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja ke-pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.