Työehtosopimusneuvottelut - 26.02.2020 klo 17.37

Alkon, asiakaspalvelualan ja oopperan neuvotteluissa ei vielä valmista

Kuva: Rami Marjamäki

Paltan pöydissä ei ole vielä saatu ratkaisuja aikaan. Neuvotteluja jatketaan.

Alkon neuvottelussa lopputulemaan ei päästy vielä tänään keskiviikkona.  Seuraavan kerran neuvotteluja jatketaan ensi viikon perjantaina, 6. maaliskuuta, PAMin sopimusasiantuntija Marianne Friman sanoo. Alkon Liikeväki ALV ry edustaa neuvotteluissa työntekijöitä.  Alkon työehtosopimus koskee noin 2000 työntekijää. Nykyinen sopimus on päättynyt tammikuun lopussa.

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan neuvotteluissa tavoitteita käytiin tänään perusteellisesti läpi, sopimusasiantuntija Ulla Moilanen kertoo. Seuraavan kerran osapuolet tapaavat ensi viikolla. Työehtosopimusta sovelletaan Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistyksen jäsenyritysten palveluksessa oleviin toimihenkilöihin ja työntekijöihin.

Tiistaina sorvattiin Suomen Kansallisoopperan teknisen henkilöstön sopimusta.  Kärkeen nousivat kiky-tunnit, mutta ratkaisuun ei päästy. PAMin sopimusasiantuntija Tarja Pajuniemen mukaan neuvotteluja jatketaan maanantaina 9. maaliskuuta. Sopimus umpeutui tammikuun lopussa.

Osapuolena kaikkien kolmen alan neuvotteluissa on Palvelualojen työnantajat Palta.

27.2. klo 9:23 juttua päivitetty

Puhelinpalvelu ma–pe