Jäsenpalvelu - 17.09.2021 klo 08.28

Aluetoimistoista palvelua ajanvarauksella – maanantaisin kaikkiin toimistoihin pääsee aikaa varaamatta

Kun varaa ajan, voi samalla valita, haluaako neuvontaa puhelimitse, Teams-palaverissa vai tuleeko toimistolle tapaamiseen. Kuva: Tuuli Lähteenmäki

Liitto ottaa 27. syyskuuta käyttöön ajanvarausjärjestelmän kaikissa muissa aluetoimistoissa mutta ei Helsinki-Uusimaan toimistossa. Tarkoitus on parantaa jäsenen saamaa palvelua ja vähentää jonotusta.

Henkilökohtaisen ajan varaaminen asiointia varten on jo tuttua virastoissa, lääkäriasemilla ja monissa palvelualojen yrityksissä.  Nyt myös Palvelualojen ammattiliitto tarjoaa etukäteen varattavia aikoja aluetoimistojensa palvelujen käyttäjille.  

Uusi ajanvarausjärjestelmä otetaan käyttöön maanantaina 27. syyskuuta alkaen.

Sitä sovelletaan kaikissa muissa aluetoimistoissa mutta ei Helsinki-Uusimaan toimistossa. Lisäksi on niin, että maanantaisin kaikkiin toimistoihin pääsee jatkossakin ilman etukäteistä sopimista.

PAMin järjestöjohtajan Risto Kalliorinteen mukaan tarkoituksena on parantaa palvelua aluetoimistoissa.

”Jäsenen aikaa ei tuhraannu toimistolla jonottamiseen. Enää ei käy myöskään niin, että parhaiten jäsenen asiaa tunteva toimitsija on juuri silloin työpaikkakäynnillä, kun jäsen sattuu tulemaan toimistoon”, Kalliorinne sanoo.

Ajanvaraus tulee käyttöön näissä 11 toimistossa: Turku, Tampere, Pori, Vaasa, Jyväskylä, Oulu, Rovaniemi, Kuopio, Joensuu, Kouvola ja Lahti.  

Maanantaina ilman ajanvarausta

Jatkossa jäsen voi näissä 11 toimistossakin asioida yhtenä päivänä viikossa ilman ajanvarausta. Maanantait ovat päiviä, jolloin kaikkiin toimistoihin voi tulla tai olla muuten yhteydessä aikaa etukäteen sopimatta.

Jäseniä palvellaan toimistoissa maanantaisin klo 9–12 ja klo 13–16.

Helsinki-Uusimaalla ei ajanvarausta

Ajanvaraus ei tule käyttöön Helsinki-Uusimaan toimistossa. Helsingin toimisto on niin suuri, että se pystyy muutenkin takaamaan riittävän paikalla olevan henkilöstömäärän jäsenten palveluun.

Helsinki-Uudenmaan aluetoimisto palvelee ilman ajanvarausta maanantaisin ja tiistaisin sekä torstaisin ja perjantaisin klo 9–16.

Valtakunnalliset palvelunumerot säilyvät

Uusi käytäntö aluetoimistoissa ei tuo Kalliorinteen mukaan niin suurta muutosta liiton palveluihin kuin äkkiä voisi kuvitella.

Liiton valtakunnallisiin palvelunumeroihin voi edelleen soittaa aikaa varaamatta.  Työsuhdeasioiden puhelin, jäsenyyspuhelin ja työttömyyskassan puhelin palvelevat kaikkina arkipäivinä klo 10–14.

Lisäksi liiton sähköinen asiointi verkossa toimii 24 tuntia vuorokaudessa, samoin kuin työttömyyskassan verkkopalvelu. Sähköisessä asioinnissa voi helposti hoitaa jäsenasioita, kertoa liitolle vaikka työpaikan vaihdoksesta.

Ajan varaaminen on helppoa

Ajanvarausjärjestelmän käyttö on helppoa. Kirjautumiseen ei tarvita kuin oma syntymäaika tai liiton jäsennumero. Ajan varaaminen tehdään verkossa mihin aikaan vuorokaudessa tahansa. Samalla jäsen päättää asiointitavan.

”Jäsenen ei niin halutessaan tarvitse edes tulla aluetoimistolle. PAMin työntekijä voi sovittuna aikana ottaa jäseneen yhteyttä puhelimitse tai sähköisesti Teams-sovelluksella”, Kalliorinne kertoo.

Ajan voi varata niin työsuhdeasioiden kuin muiden asioiden hoitoon.

Varaus tehdään verkossa osoitteessa Pam.fi/ajanvaraus. Aikoja voi varata maanantaista 27. syyskuuta lähtien.

 

Aikoja voi varata maanantaista 27. syyskuuta lähtien. Kuva: Niko Moisas

 

 

 

 

Uusinta uutta